Herinner me eraan dat ik volgend jaar geen Uran meer neem (leuk voor even zo'n unica, vorig jaar ook al), maar het levert te weinig op... die gaat heel zwaar zakken
Zat als Portiaan ook zeker Uran in de gaten te houden - in de categorie 'potentiële unica-topkanshebber met vraagtekens'.
Eerst die waaiers, vervolgens zakte Porte er toch een beetje doorheen. Uran leek wel redelijk goed mee te kunnen - dus ik wilde eigenlijk gistermorgen nog schrijven dat hij die onderlinge match toch leek te gaan winnen, en een betere keuze was geweest. Maar toen zakte Uran er ineens doorheen, terwijl Porte weer redelijk mee kwam.
Moet je daar nu mee?!
Denk overigens wel dit een definitieve streep zet door Richie Porte om ooit de tour te winnen (of, vermoedelijk, überhaupt op het podium te geraken). Zijn beste jaren waren wellicht goed genoeg, maar werden gekenmerkt door pech & enkele keren ineens een slechte dag.
So far heeft hij de tour het hele seizoen als grote doel gehad, er gericht op getraind, team om zich heen, maar ook zonder waaierproblemen had het er waarschijnlijk toch niet ingezeten dit jaar. Dus als het nu met perfecte voorbereiding en ondersteuning niet lukt, dan gaat het ook de volgende jaren niet meer lukken. Helaas.
Dus ik had het je zeker gegund om met een vergelijkbare renner & teamkeuze via Uran wel een grote slag te slaan, maar het lijkt 't 'm niet te gaan worden. Een van beide kan natuurlijk nog kiezen om in de vlakke rit een hoop tijd te verliezen om voor het bergklassement te gaan, maar zie het niet heel erg gebeuren.
Toch, ik moet zeggen dat zo'n potentieel zeer sterke unica het wel leuker maakte: indien die renner z'n potentie volbrengt, dan kan je ineens wel enorme sprongen maken. En het maakt het supporteren ook eenvoudiger