Vind je dat echt? Alle respect voor Bernal, maar Kruijswijk en Buchmann zaten echt te wachten op die slotklim.
Bernal was vol aan het geven op de Iseran, de anderen hielden zeker nog reserve. Hij moest ook nog eens die kleine vallei alleen doorkomen. Alaphilippe zag ik wel nog dicht bij het groepje Thomas komen.
Dit is gewoon een godsgeschenk voor Bernal. Was hij de beste? Ja, maar het was nog 37,5 (!!!) km he. Als je niet weet waar de eindmeet lag op voorhand, kan je toch niet voluit gaan ook?
Wat een anticlimax van een geweldige Tour. Leuk dat Bernal hem wint, maar de manier waarop is gewoon te erg voor woorden. Bah
Ik vind dat inderdaad echt. Bernal had inderdaad al veel gegeven op de Iseran, maar was zelfs op het moment dat de wedstrijd werd stilgelegd een aantal seconden uitgelopen. (ja, de wedstrijd werd pas op iets van 25 km van de meet stilgelegd, waar de afdaling al grotendeels voorbij was, en niet op 37,5 km) En met Yates samen had hij zeker nauwelijks tijd verloren tot de slotklim. En zoals hij reed had hij in de slotklim ook nog tijd genomen. Ja, Buchmann en Kruijswijk wilden zich sparen tot de slotklim (waarom gaat Kruijswijk dan in de aanval?) maar ga er maar vanuit dat ook Bernal en Thomas echt niet alles hadden gegeven.
En Alaphilippe terugkomen bij de groep? Op het moment dat de wedstrijd werd stopgezet was de afdaling al een groot deel afgelopen en hij was nog geen 10 seconden ingelopen. In mijn optiek is hij de enige echte winnaar van de etappe, aangezien hij in de slotklim er zeker nog wel een minuut bij had gekregen (en dus uit de top 3 zou zijn gezakt)
Met andere woorden: je weet nooit hoe de etappe geëindigd zou zijn. Dus dit is een perfecte oplossing.
Bernal zal blij zijn met geel, maar hij had zeker nog meer tijd gepakt op de slotklim, en zal dus zeker niet heel blij zijn. Daarnaast krijgt hij ook de etappezege niet. Dus Bernal blij? Hem is ook gewoon een bijna zekere etappezege door de neus geboord.
Dus als Bernal zondag de winnaar wordt, kan ik er perfect mee leven. Hij was dan gewoon de beste renner deze Tour.
Voor mij persoonlijk voelt een aankomst op 37,5 km (zonder dat ze het weten dat er daar aankomst was!) erg oneerlijk aan. Er moest nog een klein 3de van de rit gereden worden en niemand wist dat het aankomst was. 2 argumenten die mij het moeilijk maken om de beslissing te begrijpen.
Je maakt mij niet wijs dat de ploegleiders niet wisten van het noodweer. Op de tv was dat al tijdens de klim van de Iseran immers al bekend... En met de oortjes van tegenwoordig had men de renners gewoon al kunnen waarschuwen...