Het lijkt me persoonlijk moeilijker om dit alles te faken, en dan bedoel ik echt ALLES, inclusief raketten, die op rails naar het lanceerplatform gebracht worden, inclusief landing van de capsule in de oceaan, en het oppikken met een vliegdekschip, dan om alles gewoon te laten plaatsvinden. Ik zei op facebook al eens: de techniek was in 1969 al zover dat er een paar generaties vliegtuigen waren gebouwd, gigantische schepen voor de beroepsvaart, goederenvervoer en de eerder genoemde vliegdekschepen. Er konden al wolkenkrabbers gebouwd worden met vele tientallen verdiepingen, etc.
De techniek om een maanlander te ontwerpen, uit te proberen, inclusief alles dat die maanlander op de maan moest krijgen en weer terug, verschilt echt niet zoveel van al die andere verworvenheden. Ik hoef hier op het forum niemand te overtuigen van wat ''de mensheid'' in 1969 allemaal kon.
Ik weet ook niet hoe sterk mijn argument is, maar het is mijn overtuiging dat diezelfde mensheid in 1969 niet bepaald bestond uit Neanderthalers, die pas het wiel dan wel het maken van vuur hadden uitgevonden. Met andere woorden: dat hun kennis van de techniek in het algemeen veel verder reikte dan dat.
Let wel, het ging niet om 1 landing, het waren er 6. Hoe krijgt een organisatie het voor elkaar om dit 6 keer te faken?