Auteur Topic: Kerstmis  (gelezen 6664 keer)

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Kerstmis
« Gepost op: 7-12-2003, 21:31:24 »
Sinterklaas is weer op weg naar Spanje, dus we kunnen weer aan Kerstmis denken. De overburen waren ook al weer op dreef en hebben vanmorgen hun huis behangen met lichtjes. In het donker ziet dat er zo uit:

Het is wel leuk hoor, maar vorig jaar was het meer ;) . Het knippert ook nog een beetje trouwens, maar dat is op de foto niet te zien ;) .

Hier zetten we de kerstboom pas over een week of 2, zodat hij nog mooi is met kerstmis. Maar ik denk dat ik binnenkort mijn eigen boompie maar weer van zolder ga halen. Die is namelijk 50 cm hoog en ieder jaar laat ik gewoon alles erin zitten, zodat ik 's winters alleen maar de plastic zak weg hoef te halen en de stekker in het stopcontact hoef te steken ;) . Maar hij is wel leuk :) . Dan hebben we ook nog een boompje van 50 cm met fiber-lichtjes die steeds veranderen van kleur (die van de Blokker).

De planning voor deze Kerst: 1e kerstdag naar de Efteling, 2e kerstdag naar Finding Nemo :) .

Hoe ziet jullie Kerstmis eruit? Wat gaan jullie doen?

Offline Robin

• Forumlid
Re: Kerstmis
« Reactie #1 Gepost op: 7-12-2003, 21:37:40 »
Leuk... eerste kerstdag naar de Efteling.
Hebben wij vorig jaar gedaan en was erg gezellig, wel veel drukker dan ik verwacht had, best wel lange rijen en druk in de restaurants.
Maar gaaf sfeertje.

Dit jaar gaan we naar Disneyland... wordt de eerste keer met kerst, dus lijkt me ook erg mooi. Heb er erg veel zin in. We gaan met de hele fam... omdat mijn ouders in januari 30 jaar getrouwd zijn en zij trakteren ons.

We zitter er nog over te dubben of we een boom gaan zetten... is altijd wel gezellig, maar we zijn dus echt 7 dagen weg.
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 7-12-2003, 22:08:19 »
Tip voor je, Robin, een kunstboom, of heb je daar een gruwelijke hekel aan? Dan heb je bij terugkeer tenminste nog een beetje het kerstgevoel, en heb je niet het idee in een steriel huis binnen te komen.

Het is voor jullie natuurlijk een heel aparte kerst. Vorig jaar met kerstmis heb je ongetwijfeld geweten dat het de laatste keer was met jullie twee, nu is die kleine Amber erbij gekomen.

Mij zegt het kerstfeest als zodanig niet veel, als ik iets versier doe ik dat uitsluitend voor de gezelligheid, de huiskamer kleed ik dan wel leuk aan. Vorig jar is het daar om praktische redenen niet van gekomen, maar dit jaar wil ik het, hoewel bescheiden, kost wat kost TOCH doen.

Gaandeweg, met het binnendruppelen van de kaarten, krijg ik dan toch wel weer zin in die twee dagen, die er aan de andere kant iedere keer voor zorgen dat ik een week of drie haast geen privé-leven meer heb (dubbele uren draaien). Die uren compenser ik natuurlijk wel in de rest van het jaar, maar het is dan toch wel even ALLE ZEILEN BIJZETTEN.

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #3 Gepost op: 7-12-2003, 22:22:31 »
Ik ga met de kerst... euhm... ??? :-\

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Iig niet naar Finding Nemo, want die heb ik gisteren gezien... Was echt vet cool, maar ik ga niks verklappen :-X

Nouja... zodra ik weet wat ik ga doen, horen jullie het...

BTW, leuke avatar Anne... ;)
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 8-12-2003, 01:45:43 »
[...] ieder jaar laat ik gewoon alles erin zitten, zodat ik 's winters alleen maar de plastic zak weg hoef te halen en de stekker in het stopcontact hoef te steken ;) .
Jij bent slim.  ::ok::

Wij houden hier in Enschede op 20 december ons traditionele kerstdiner met huisgenoten, oud huisgenoten en dit jaar ook een toekomstig huisgenoot (komt per 1 jan. bij ons wonen). :) Vorige jaar hadden we een 9 gangen diner gemaakt. :D

Eerste kerstdag ga ik naar mijn ouders, waar we met familie een diner hebben en pakjes uitpakken. :) Voordeel van pakjes met kerst is dat je geen gedichten hoeft te schrijven. ;) Krijgen en lezen van een gedicht vind ik heel leuk, maar er een schrijven kan ik niet. :-\

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #5 Gepost op: 8-12-2003, 09:52:55 »
eerste kerstdag, bij mijn vriend thuis: geen idee. Tante Annie uit Den Haag komt, en die is 81, ik denk dat het binnenhangen voor de tv wordt, eventueel een spelletje doen ofzo.
schoonmoeder had het over soep met broodjes voor het eten.
Ja DAAAG! met kerst zeker.
Dus ik denk dat ik maar kook. Heb net een kookboek voor snieklaas gehad, dus dat moet lukken.
Als hoofdgerecht denk ik aan boeuf bourguignon, maar dat moet je een dag van tevoren klaarmaken, en ik weet niet of ik daar tijd voor heb. Dus als mensen nog suggesties hebben...

2e kerstdag naar Zeeland, naar mijn ouders. Al mijn zussen komen dan ook, en dan is het spelletjes doen en gourmetten en dan weer spelletjes doen. (scrabble en rummicub vooral)
we're back :(

Offline Madcat

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 8-12-2003, 10:51:25 »
Voor mij begint kerstmis aanstaande vrijdag al!  :D  Dan heb ik het jaarlijkse kerstdiner van de studentenbadmintonvereniging waar ik lid van was. Dat is altijd erg gezellig, eerst een aantal uren goed eten en veel wijn drinken en daarna met z'n allen de stad in.

Dan de 20ste het kerstdiner met mijn huis, waar Malcolm het al over had. Volgensmij worden het dit jaar trouwens maar 7 gangen...  ::)

En dan de eerste kerstdag bij mijn ouders kerstmis vieren en de tweede kerstdag bij mijn schoonouders, dus dat is wel ee beetje burgerlijk...  :-[ Maar wel gezellig! ;D

maapie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 8-12-2003, 15:49:13 »
Kerstavond: A christmas carol (scrooge) kijken!  ::ok:: :D

Dan hebben we ook nog een boompje van 50 cm met fiber-lichtjes die steeds veranderen van kleur (die van de Blokker).

De planning voor deze Kerst: 1e kerstdag naar de Efteling, 2e kerstdag naar Finding Nemo :) .

Hoe ziet jullie Kerstmis eruit? Wat gaan jullie doen?

Die boom hebben wij ook ;D voor in de praktijk van m'n vader voor in de wachtkamer

finding nemo is idd erg cool! (zie avatar!)

Ik ben voor 's ochtends in de kerk gevraagd of ik wilde (dwars)fluiten samen met het orgel dus dat ga ik zeker doen!  ::ok:: cool!

na de kerk moeten we (nou ja, je kan het echt niet afzeggen bij m'n tante, das zo'n traditie mens) naar m'n oom en tante  ::niet-ok:: :-\

en 's middags komt waarschijnlijk de nieuwe (en eerste) vriendin van m'n broer. Ze blijft ook eten, gezellig!

En dan is het vooral catannen en andere coole spelletjes doen!

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 9-12-2003, 00:59:38 »
En dan de eerste kerstdag bij mijn ouders kerstmis vieren en de tweede kerstdag bij mijn schoonouders, dus dat is wel ee beetje burgerlijk...  :-[ Maar wel gezellig! ;D
Kerst is burgelijk Madcat. Geeft niks. Was het vorige jaar niet andersom? 1e bij schoonouders, 2e bij ouders? ;) Volgens mij is tweede kerstdag gewoon uitgevonden voor schoonouders. ;D Goeie uitvinding. :)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #9 Gepost op: 9-12-2003, 01:20:39 »
Hmzz jullie zullen me wel ontzetten raar vinden..Maar ik vind kerst helemaal niks, al dat opgefokte gedoe. Dat verplicht eten met de familie...Ik vind het echt drie keer niks.

Wij doen dus al jaren gewoon alsof het weekend is, ook kaarten versturen we enkel naar mensen die we niet wekelijks zien...

Kerstboom???
Ik zal wel raar zijn om een boom met lampjes binnen te zetten...
Enige versiering die ik leuk vind is zo'n dikke kerstman die ik dan in de hoek van de bank "neerpleur"

Maar voor degene die het een geweldig feest vinden, dit is alleen mijn mening hoor. Ik wil niemand afkraken die kerstliedjes onder de boom zingt enzoo ;)

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #10 Gepost op: 9-12-2003, 12:56:39 »
Ja, je hebt wel een beetje gelijk, maar het gaat me vooral om het sfeertje erom heen.

Hiero zijn in de tuinen echt bijna allemaal wel bomen en struiken met lampjes te vinden, dat vind ik wil oké.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 10-12-2003, 12:53:46 »
Hmzz jullie zullen me wel ontzetten raar vinden...

Beetje wel ja.

Dat verplicht eten met de familie...Ik vind het echt drie keer niks.

Maar ben het wel helemaal met je eens!

Enige versiering die ik leuk vind is zo'n dikke kerstman die ik dan in de hoek van de bank "neerpleur"

Dit valt me dan weer wat tegen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #12 Gepost op: 10-12-2003, 14:24:36 »
ik ben één van de weinige mensen die een hekel heeft aan kerst. echt ik kan er niks aan doen. ik erger me kapot aan al dat hypocriete gedoe en al dat smerige gevreet 2 dagen lang. en die boom? wie heeft dat ooit verzonnen.....  ???
vroeger zorgden raoul en ik er altijd voor dat we het land uitwaren omzo onder de 'verplichtingen' uit te kunnen. nu de kinderen wat groter zijn doen we dat maar niet meer, omdat ik het voor hun wel gezellig wil maken.
maar als je diep in m'n hartje kijkt vind ik het onzin.
ik wil dan ook iedereen oproepen om dit jaar geen dure kado's en eten te kopen, maar het geld wat je zou uitgeven schenken aan mensen die het écht nodig hebben.
dan wordt het pas een zalig kerstfeest!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #13 Gepost op: 10-12-2003, 21:36:56 »

Volgens mij is tweede kerstdag gewoon uitgevonden voor schoonouders. ;D Goeie uitvinding. :)
Das niet helemaal waar, Malcolm.

Tweede Paasdag, Tweede Pinksterdag en Tweede Kerstdag vinden hun oorsprong in Zweden. Dan wordt de patroonheilige van de meubelbranche, de heilige Ikea vereerd. ::) ::) ::)
« Laatst bewerkt op: 10-12-2003, 21:38:30 door bodejos »

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 10-12-2003, 22:01:28 »
Dan wordt de patroonheilige van de meubelbranche, de heilige Ikea vereerd.
Met je schoonouders heilige Ikea vereren op tweede kerstdag... Kan het erger? ;) :P ;D

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #15 Gepost op: 10-12-2003, 22:04:07 »
Met je schoonouders heilige Ikea vereren op tweede kerstdag... Kan het erger? ;) :P ;D

wat een nachtmerrie.... *doodsbangesmilie

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 10-12-2003, 23:29:08 »
Ik vind Kerst wel ontzettend leuk! 't gaat me daarbij totaal niet om 't eten of cadeaus (aan cadeaus doen wij trouwens nooit met kerst), maar meer om 't gezellig samen zijn met je familie en de sfeer die er rond kerst hangt.

Hiero zijn in de tuinen echt bijna allemaal wel bomen en struiken met lampjes te vinden, dat vind ik wil oké.

Hier wordt daar ook veel aangedaan en ook wij hebben de lichtjes al buiten in de kerstbomen zitten. (we hebben zowel in onze voortuin als in onze achtertuin 'n grote kerstboom staan waar we ieder jaar lichtjes indoen) Ik vind dat er gewoon echt heel mooi uitzien.  :)

De kerstboom zetten doen wij trouwens pas echt 'n week of hooguit anderhalve week voor kerst. Ik vind 't zo overdreven dat veel mensen daar al mee beginnen nog voordat Sinterklaas naar Spanje is vertrokken.  :-\

Kerstmis begint voor mij eigenlijk altijd al in de bakkerij op 24 december. Dat is echt de drukste dag van 't jaar en daarom ook de meest vermoeiende dag van 't jaar, maar tegelijkertijd ook de leukste. Ik werk op die dag meestal wel zo'n 13 uur, maar vind dat niet erg omdat er 'n leuk sfeertje hangt in de bakkerij. Iedereen (zowel m'n collega's als de klanten) is vrolijk omdat 't bijna kerst is. Aan 't eind van de dag volgt er dan ook meestal 'n leuk kerstpresentje van de baas, dus dat is ook leuk meegenomen!

's avonds op kerstavond gaan we dan naar de kerk (als ik tenminste op tijd terug ben van 't werk), want dat hoort er hier toch wel bij. 't is meestal 'n veel te lange mis waar 't veel te druk is (je moet echt al 'n uur van te voren in de kerk zijn, omdat je anders geen plaats hebt), maar 't geerger daaraan hoort er echt helemaal bij. Daarna gaan we naar huis en gaan gezellig kerstprogramma's kijken met 'n glas vruchtenbowl. (die vruchtenbowl is echt zo'n typische kersttraditie in mijn hele familie)

Op eerste kerstdag komen mijn broer, zijn vriendin, m'n oma en m'n oom (die is 'n paar jaar geleden gescheiden en komt sindsdien bij ons kerst vieren) op bezoek. We zitten dan gezellig bij elkaar en eten ook samen. Meestal komt er dan ook wel zo'n typische kerstfilm als Home Alone, Sisi of Annie voorbij.

Op tweede kerstdag komen we meestal bij elkaar met de familie aan mijn moeders kant. Die familie is echt heel groot (zo'n 40 man in totaal) en daarom gaan we meestal naar m'n tante, die in 'n soort villa woont. Anders hebben we simpelweg niet genoeg plaats voor iedereen. Daar wordt gewoon gezellig bij elkaar gezeten de hele dag.

Ik heb dus weer 'n vol programma deze kerst, maar dat vind ik helemaal niet erg! Integendeel: ik heb er nu al zin in!  :D

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 10-12-2003, 23:40:50 »
Ik vind 't zo overdreven dat veel mensen daar al mee beginnen nog voordat Sinterklaas naar Spanje is vertrokken.  :-\
Helemaal mee eens Han! Pas met kerst beginnen als de Sint het land uit is. Ik vind het samen zijn ook het leukste van Kerst. :) Bovendien houd ik van lekker eten, dus met Kerst lekker knus rond de tafel vind ik heerlijk. :)

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #18 Gepost op: 11-12-2003, 09:01:17 »
Ik hou ook heel erg van kerst. En wij doen niet aan kado's, daar hebben we de Sint voor.
Ik vind in die donkere grijze dagen een feest van licht en sfeer, dat helpt je gewoon de winter door. Iedereen heeft een hekel aan die kale grauwe januari en februari. Haal de Kerst weg en je hebt er nog eens zo'n maand bij.

Verder vind ik het niet verkeerd dat mensen 1x per jaar eens aan een ander denken dan zichzelf. Okee, het ware natuurlijk beter als men dat het hele jaar door deed, maar dat is nou eenmaal niet het geval, dus we moeten het hier mee doen. En dan heb ik het over vrede op aarde, en al die dingen, maar niet alleen daarover. Het gaat ook over je naaste omgeving. Veel families leven het hele jaar langs elkaar heen, druk met werk, gezin enz, maar doen met Kerst toch moeite om bij elkaar te zijn.
Je hoort mensen klagen over verplichtingen met Kerst. Dat kan vervelend zijn natuurlijk, maar het zou erger zijn om helemaal geen familie te hebben. Mijn ouders leggen die verplichting niet op, maar er is bij ons niemand die er maar over zou denken om niet te komen. Gewoon omdat we weten dat mijn ouders het zo fijn vinden om de hele club bij elkaar te hebben. Zelf vinden we het trouwens ook gezellig.
we're back :(

maapie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 11-12-2003, 15:02:54 »
Ik vind het altijd zo idioot dat je op kerst mensen in de kerk ziet die je anders echt nooit ziet, en die alleen naar de kerk gaan omdat het kerst is :( :-X :-[