Ja, wie had dat gedacht? Frank is Polen? Ik heb nog nooit zo hoog gestaan, ben benieuwd hoe het dit afloopt…
Hier de punten van Polen!1 point goes to:
Mali - 7.5 - Moooooi! Maar... het is jammer dat het rustgevende overslaat in saai. Dat is het risico van het kiezen van dit typische soort song. Ondanks dat dit niet in mijn top 10 staat als we naar de cijfers kijken, vind ik dat het punten hoort te krijgen, want dit lied raakt me als één van de weinige liedjes deze editie. Daarmee doorbreek ik mijn beoordelingssysteem voor het eerst in de 6 (?) edities dat ik mee doe aan dit spel. Oumou verdient de punten.
2 points go to:
Tanzania - 8.0 - Oei... de stem is soms echt HEEL vervelend, voornamelijk in het begin. Maar het liedje is gewoon zo fijn, goed en ook het arrangement is gewoon helemaal top. Daarom kan ik niet lager geven dan een 8.
3 points go to:
Belgium - 8.0 - goed, onderscheidend, fijne stem. Af en toe wel iets te saai, niet echt een hele spannende opbouw.
4 points go to:
Canada - 8.3 - Mooi! Af en toe een beetje onwennig, maar bijzondere sound en goed liedje.
5 points go to:
Turkey - 8.5 - mooi. beetje monotoon, hier en daar wat minder prettige stukjes, maar overall zeker punten waard.
6 points go to:
Belarus - 8.5 - heel goed. Dit had mijn nummer 1 of 2 geweest als die intro niet zo vreselijk was geweest. Herrie was dat gewoon. Zonde!
7 points go to:
Luxembourg - 9.0 - Heel heel heel sterk nummer! De zang iets minder, maar alsnog niet slecht.
8 points go to:
Nigeria - 9.5 - prachtig! heel kwetsbaar. 0.5 mis je op het feit dat ik het niet nog vaker zou luisteren, want het raakt me niet. maar verder top.
10 points go to:
Mexico - 10.0, het moet wel heel gek lopen wil Mexico niet winnen.
and… our 12 points go to:
Bulgaria - 10.0, het moet wel heel gek lopen wil Bulgarije niet winnen. Briljant.