Goedemorgen vanuit Quito! We hebben hier weer enorm genoten van de show met goede en slechte nummers.
Iedereen bedankt voor de punten tot heden (zomaar tweemaal 12 punten, bedankt KingLennart en D*N!)
Hier dan de punten na rijp beraad en na een aangevraagde hertelling... De top 4 lag zo dichtbij elkaar (het ging uiteindelijk om een haardikte verschil) en ook om het laatste puntje waarvoor ook 4 landen in aanmerking kwamen...)
1 punt gaat naar:
Qatar: Er kan uit de Arabische wereld blijkbaar toch best goede muziek komen. Het Arabisch aandoende gedeelte heeft zelfs het laatste puntje opgeleverd!
2 punten zijn voor:
Mali: Na de eerste luisterronde leek het mee te kunnen doen om de zege, maar helaas is het toch iets gezakt. Het blijft echter een verrassend en mooi nummer, met een goede zangeres.
De 3 punten van Ecuador gaan naar:
Canada: Dit nummer stond na de eerste luisterronde dan weer behoorlijk laag, maar als je het vaker hoort wordt het gewoon beter. Best wel een relaxed nummer!
Onze 4 punten gaan naar:
Madagascar: Een zeer onverwachts en verrassend nummer dit. Echt een lekker deuntje! Dit had ik niet achter Madagascar gezocht!
Dan de 5 punten voor:
Noord Macedonië: Door het gebruik van 'lokale' instrumenten wordt dit nummer best goed.
6 punten zijn er voor:
Senegal: Niks mis met dit nummer. Gewoon een leuk nummertje voor lekker tussendoor of op een koude zondagmiddag.
Dan de top 4 die volgende keer misschien wel helemaal andersom zou kunnen zijn...
7 punten voor:
Mexico: Ik ben doorgaans niet zo'n fan van Spaanstalige muziek, maar dit is warempel echt een heel goed nummer. Met bovenal een echt goede zangeres! 7 punten met een gouden rand voor Mexico!
8 punten zijn er dan voor:
Polen: Een goed in het gehoor liggend nummer met een lekker tempo. Het kan toch niet anders dat dit gouden nummertje hoge ogen in de eindstand zal gooien.
Tweede, en dus 10 punten voor:
België: Dit is absoluut een juweeltje. Wat een mooi nummer, wat een fantastische zangeres. Dit nummer geeft je gewoonweg rillingen, zo mooi! Deze zangeres moet het ver kunnen gaan schoppen.
En tot slot onze twelve points, onze douze points, ofwel onze 12 punten voor:
Bulgarije: Absoluut het lekkerste begin van het Songfestival. Dit nummer heeft het allemaal, en blijft ook het beste hangen van alle nummers. Dit is gewoon het toppertje van dit jaar!
En dat betekent dus ook helaas geen punten voor:
11. Philippijnen: Net geen puntje, helaas... Misschien omdat het af en toe naar lichte eentonigheid neigt? Maar het blijft zeker hangen!
12. Bosnië & Hercegovina: De zanger heeft een aangename stem. Maar op de een of andere manier vind ik de stem dus niet passen bij dit verder best wel aangename nummer.
13. Nigeria: De vader van Johnny zal vast zeer trots op zijn zoon zijn. Als er af en toe een klein beetje pit in had gezeten had het zeker punten kunnen scoren.
14. Nederland: Dit nummer heeft zeker zo zijn goede stukken, maar helaas geldt dat niet voor het hele nummer. Overigens heeft de zanger zeker talent.
15. Hongarije: Een aardig nummer dat tegen het einde te lang blijft doorkabbelen richting het grote niets.
16. Servië: Goede zanger, dat zeker, maar verder gemiddeld. Het Servisch klinkt overigens wel mooi!
17. Argentinië: Had ik alleen de insturmentale muziek punten gegeven had het denk ik wel punten gescoord, maar de zeer matige zang zorgt voor een lage plaats op de ranglijst.
18. Litouwen: Deze boyband had perfect in een Songfestival van eind jaren '90 gepast. Maar in 2019?
19. Tanzania: De zanger heeft een vreemde stem. In de jaren '70 had dit vast hogere ogen gegooid.
20. Denemarken: Helaas, Denemarken heeft in het verleden hier leuke en goede nummers geleverd, maar dat is dit nummer dus niet. De zanger zelf kan best wel zingen, maar het nummer...
21. Verenigde Staten: Het begint met een veelbelovend begin, maar dat wordt helaas heel snel te niet gedaan door een niet meer dan gemiddeld nummer.
22. Wit Rusland: Een lastig nummer dit.Het ene moment denk je dat een goed is, het volgende momentben je dat gevoel weer vergeten.
23. Luxemburg: Bij dit nummer begon ik me echt af te vragen waar ik alles al eens eerder had gehoord. 13 in een dozijn dus.
24. Uruguay: Gaap...Dit is zo'n nummer dat je alweer vergeet terwijl het nog bezig is.
25. Uzbekistan: Saai en eentonig. Het nummer lijkt gewoon niet op gang te willen komen.
26. Turkije: De zangeres kan me werkelijk niet bekoren. Een zwak nummer wordt met haar gewoon een slecht nummer.
27. Marokko: Tsja, origineel? Nee... Op het echte Songfestival vond ik haar al helemaal niks, maar het kan dus nog erger. Wat een verschrikkelijk nummer. Overigens, dit nummer kende ik wel al.