De eerste luisterronde gehad en maar 3 nummers die sowieso
punten krijgen. Dus het niveau is goed dit keer. Verder heel veel nummers die hangen in de categorie 1-4 of 1-6 punten, waarvan er een aantal dus uiteindelijk
krijgen, maar dat is dus niet omdat ze slecht zijn. Een paar nummers die in de categorie 4 - 7 punten, die eventueel omhoog en omlaag kunnen en een aantal nummers die erbovenuit steken en kans maken op de 8, 10 en 12 (maar dus ook weer 7,6 of 5 punten omdat dat zo uitkomt).
Wordt nog een moeilijke keuze deze keer...
Criteria waar ik op ga letten zijn in ieder geval
- Vind ik het een leuk liedje? (kwaliteitspect)
- Blijft het nummer hangen / komt de (eventuele) boodschap bij me over?
- Hoe is de zang? (kwaliteitsaspect ook)
- Originaliteit (ook van iets meer ondergeschikt belang aangezien het allemaal random is gegaan en je misschien wel liever het moeilijke Burkina Faso had willen hebben in plaats het makkelijke Zweden)
- Eigen taal gezongen (indien mogelijk, is iets waar ik altijd voorstander van ben, maar dit keer een niet een heel belangrijk punt om op te letten)
Iemand met een makkelijk land maakt dus evenveel kans als met een moeilijk land wat mij betreft aangezien je er deze keer niks aan kon doen dat je met een land wordt opgescheept. Kwaliteit is leidend en geeft de doorslag voor mij. Alleen op details tussen wie wel/niet in de punten valt, zal ik misschien wat meer op andere dingen gaan letten.