Het eerste punt gaat naar:
België: Prachtige stem en mooi rustig nummer, maar het mist net de power om hoger te eindigen.
De twee punten gaan naar:
Tanzania: Lekker vrolijk nummer. En die 'Georgiaaaa' blijft ook zo lekker hangen.
Drie punten mogen in de pocket worden gestoken door:
Litouwen: Ik weet niet of ik het irritant of fijn moet vinden, maar deze blijft in je hoofd zitten. Vooral fijn dat er een feestelijk nummer zit tussen heel veel mooie 'serieuze' nummers.
En ook het volgend land krijgt punten, en wel vier:
Polen: Lijkt op een bekend deuntje waardoor het een bepaalde vrolijkheid oproept
. Verder een goede zangeres en een makkelijk herkenbaar refrein.
Vijf punten voor:
Nederland: De tekst en stem zijn heel mooi. Helaas toch wat teveel mainstream in mijn ogen.
Hier werd het spannend en moest ik echt lang nadenken. De zes punten gaan naar:
Bulgarije: Goede tekst. De combinatie van gitaar en drum maken een mooie melodie. Gewoon een heel goed nummer.
Lucky number 7, de zeven punten gaan naar:
Bosnië en Herzegovina Een mooi kloppend geheel. Verschillende instrumenten en stemmen. Stond een tijdje in de top 3, maar is er helaas net buiten geëindigd.
Op de laatste plek van de top 3 is geëindigd (8 punten):
Madagaskar: Heerlijk vrolijk nummer waarbij je moeilijk stil kan blijven zitten. Refrein blijft goed hangen.
De tweede plaats met 10 punten is voor:
Uruguay: Prachtig nummer, vaak in de repeat gezet. Hele mooie opbouw en een fijne vrolijke toon door het hele nummer.
En voor mij de absolute winnaar:
Noord-Macedonië: Deze luister ik nu nog dagelijks! Wat een heerlijk nummer. Prachtige stem, heerlijke melodie en de opbouw is perfect uitgevoerd. Voor mij de duidelijke winnaar. Dankjewel en goed gedaan Silvermaiden!
Bedankt voor nu en door naar Marokko!