Hello, Hej!, Hallo, Merhaba, Bonjour, Hola, As-Salam-u-Alaikum, Salom, здраво, M'bola tsara, Sànnu, Ibaulachi, Nanga def, zdravo, Moien, Cześć, Labas, Szia & прывітанне. (volgens mij heb ik nu alle deelnemende landen begroet
)
Abuja calling, (voor zover ik jullie kan bereiken...
)
We would love to thank you for the wonderfull show and everyone who loved our beautiful son(g) (papa-son pun intended
). Our apologies for the delay of our votes. We think that the countries in the lower part of the ranking have tried to sabotage the show by firing an Ddos attack to our connection.
We hope that the connection is now stable enough to tell you more about the Nigerian votes.
0 points for the following countries:
(and from now on we’re doing it In Dutch, because Louis van Gaal speaks better English than I do).
De onvoldoendes
27.
Marokko - Het enige pluspuntje is dat ik nu weet dat Loreen Marokkaanse roots heeft. De keuze voor Loreen druipt verder niet de originaliteit vanaf. Het nummer zelf vind ik veel te schreeuwerig en het statement dat ik ga geven is 0 punten en een laatste plaats voor Marokko.
26.
Turkije - Ik ben meer bang voor haar dan voor de dood… dit kun je gewoon niet mooi vinden
25.
Oezbekistan - Hij heeft nog best een goede stem, maar het nummer komt niet bij me binnen, beetje voortkabbelend, helaas ook niet na een tweede en derde luisterronde.
24.
Servië - Iets meer info over de artiest mag echt wel (alleen ga ik er geen punten voor aftrekken). Dat is trouwens ook niet nodig, want het nummer zelf kan me ook totaal niet bekoren,
. Wel nog een plusje voor de eigen taal.
23.
Noord-Macedonië – Ik dacht aan het begin heel even dat die man in het begin mensen aan het oproepen was naar de moskee te komen. Pluspuntjes voor de zang in eigen taal. Verder een nummer vol Oost-Europese muziekclichés, alleen zou ik het niet nog eens willen luisteren. Waar blijft de slang trouwens…?
22.
Mali - ik snap de keuze wel, maar als je de ukelele fijner vindt dan de zang/het nummer dan is er iets mis met het nummer…
21.
Madagaskar - Het swingt, eigen taalgebruik is zeker een pluspuntje, maar wel veel herhaling en klinkt een beetje als Afrikaanse beats uit de jaren 90. Nee dit is voor mij niet magisch genoeg voor punten