In The Masked Singer zitten 12 bn'ers verstopt in een van deze pakken. Twee panels (Carlo & Loretta en Gerard en Buddy) moeten raden wie er in de pakken zit. Zij krijgen ook allemaal aanwijzingen (waarvan een aantal ook een dwaalspoor zijn) en na elke aflevering zijn er 1 of meerdere deelnemers die hun identiteit bekend moeten maken.
Ik heb dus gisteravond de eerste aflevering gekeken en hoewel ik zangshow-moe ben, ben ik over dit van origine Koreaanse programma heel erg te spreken. Het kijkt lekker weg, Loretta is hier weer zoo grappig (net als in Kroongetuige) en ergens voelt het ook een beetje als Wie is de mol? (want wie is nou toch degene die in dat pak zit, je wilt het weten).
De interactie tussen Ruben en 'de pakken' is ook leuk. En eigenlijk gaat het in dit programma niet eens zozeer om de zang.
Misschien is het leuk om in dit topic mee te raden/speculeren over de identiteit van de figuren? Zonder te spoileren over het verloop van de eerste aflevering, waren dit mijn gedachten (ook even in spoilertags gezet)
De Leeuw:
Het Zeewezen:
De steenbok:
Het Konijn:
Gers Pardoel vanwege de hint Goud of Kraantje Pappie, op basis van de stem
De robot:
De sprinkhaan:
Papegaai:
Eddy Zoey (zit niet in deze aflevering, maar op basis van de trailer denk ik zijn stem te herkennen)