Heb zo lang getwijfeld tussen Thiem, Tsitsji en Medvedev, heb ik nou echt de verkeerde laten vallen?
Zou niet te veel conclusies op basis van 1 toernooi trekken
Had dezelfde sterke twijfel, en ik denk dat de spelers elkaar weinig ontlopen, voor zover met de huidige informatie iets te voorspellen is. So much so dat ik sterk twijfelde of m'n keuze voor Thiem (ipv Medvedev) niet een fout was.
Thiem pakt nu meer punten, met een mooie overwinning. Daarentegen, een week terug speelde hij een 5-setter tegen Bolt (atp-rank 150 ofzo). Medvedev verloor een 5-setter tegen Wawrinka.
Beide partijen hadden dus best anders kunnen eindigen (als je 2 sets kunt winnen, dan is 3 ook mogelijk). Dan had Thiem ineens de schlemiel geleken
Vermoed dat alle 3 spelers momenteel het nog niet in zich hebben om Djoko en Nadal op waarde te kloppen. Dus als ze verder capabel blijven presteren, dan verwacht ik ze aan het eind van het jaar nog steeds zo in de regio van ranking 3 tot 6.
Kortom, denk dat het vooral de beperkte variatie van 1 toernooi is, en niet dat Thiem overduidelijk de beste keuze van de 3 spelers was.