Ouch, een week-bagel voor Golden Ace, terwijl anderen grofweg 150 punten scoren!
En grappig dat de Last minute Wildcards via 3 kleine toernooitjes vrijwel evenveel punten scoren als in een GrandSlam
Verder een prima week voor m'n team, geholpen door prima spel van de weinig gekozen Carreno-Busta en Krajinovic. Beide waren discutabele keuzes, dus dan ben ik extra blij dat ze enig succes hebben
Deze week echt een zwak veld in Rio (atp-500). Je hebt Thiem als topper, maar verder is het niet zo imposant. Lajovic, Garin, Pella, en Coric vertegenwoordigen verder grofweg de spelers in de top-30. Als ik een lijstje zou moeten maken qua minst imposante namen momenteel in die categorie..
Ik zou niet heel erg overdrijven als ik stel dat seed-8 Casper Ruud de sterkste speler in het veld is, na Thiem. Die komt alleen net van een toernooiwinst (wat vaak vermoeiend is), ennnnn hij zit in het kwart van Thiem.
Zou me niet verbazen als mijn kluns Cuevas in dit veld nog (meer dan 10) punten gaat pakken ook.
Bedoel, Marseille (atp 250) heeft deze week een beduidend sterker veld. Medvedev, Tsitsipas, Goffin, Shapovalov, Khachanov, Paire, Auger, Hurkacz. Alle seeds in de top-30, en tevens gewoon veel sterkere spelers. Minimaal de helft daarvan gaat geen punten pakken.
Zelfs Delray Beach (atp 250) heeft een vergelijkbaar spelersveld aan Rio.