En jammer natuurlijk dat we maar een deel van het seizoen hebben kunnen spelen. Volgend jaar hopelijk wel alles!
Helemaal mee eens!
En dubbel slechte timing nu er inderdaad een recordaantal deelnemers waren
Wat dat betreft hadden jullie als organisatie een beter jaar verdiend
@HDD:
Je verdient nog zo'n mooie inscriptie op de trofee (zie FTT 2019). Maak ik weet niet hoe Moliere dat gedaan heeft.
Ik denk eigenlijk dattie een beetje heeft zitten photoshoppen ervoor
Merci voor de gelukswensen
Er zijn een paar mooie ronde getallen gescoord, maar winnen met exact 4000 maakt het inderdaad wel af
Het seizoen mocht nog wel een week duren wat mij betreft, we kwamen toch nog aardig dichtbij
Medvedev heeft het inderdaad nog spannend proberen te maken
Voor Corona, en deels erna, was ik vooral met Gupp in gevecht voor de leiding.
Daarna vooral met MoleBuster. En nu kwamen jullie ineens om de hoek zetten
Deels door het korte seizoen dat het was chaotischer was, maar zeker ook goeddeels door het vrouwentennis.
Vrouwentennis is sowieso onvoorspelbaarder, wat nog viervoudig wordt versterkt doordat je er maar 3 van in je team hebt, die wel ineens volle punten (tot 320 per toernooi) kunnen scoren.
Dus de keuze voor Djokovic of Nadal is meestal belangrijk, maar niet doorslaggevend. Beide gaan hopen (halve) finales meepakken, en honderden punten. Wat over een compleet seizoen enigszins uitmiddelt.
Doordat vrouwentennis onvoorspelbaarder is, heb je veel grotere swings in hoeveel punten een keuze oplevert. Ik heb bijvoorbeeld bij de laatste wisselperiode Swiatek gewisseld - want had maar 1 plek in die categorie, en ze was nog niet bepaald overtuigend. Wint vervolgens Roland Garros. En hoewel mijn Sabalenka bijvoorbeeld ook prima speelde.. was dat helaas precies niet zo in de meetellende toernooien.
Dus ik denk dat de huidige manier van vrouwentennis meenemen vooral voor veel toevalstreffers zorgt, doordat je zo weinig speelsters ervan in je team hebt, en doordat de toernooien vol meetellen. Die toevalstreffers hebben ook veel invloed op de eindstand, hoewel het aantal speelsters een vrij beperkt onderdeel van het team zijn.
Wat ik zou overwegen, is bijvoorbeeld:
- meer WTA-speelsters in je team; bv één op top-3, twee uit 4-10, drie uit 11-20.
- Hoeveelheid punten terugschroeven naar een kwart.
- Of beide tegelijk, in welk geval ik punten slechts naar de helft zou terugschroeven.