Auteur Topic: Fantasy Tennis Tour 2020  (gelezen 130097 keer)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #640 Gepost op: 20-11-2020, 23:18:38 »
Ik zie Medvedev nog wel winnen, hij heeft Djokovic al verslagen :o

Alleen jammer dat hij Nadal al in de halve finale tegenkomt ipv de finale...

En hij heeft Schwartzman ook met 2x 6-3 aan de kant geschoven, dus Medvedev is goed bezig. Djoko leek tegen hem niet helemaal voluit te willen gaan toen hij achter kwam, maar plaatste zich vanmiddag via een overwinning op Zverev alsnog voor de halve finale.

De semi's:

Thiem - Djokovic
Nadal - Medvedev

Vuurwerk dus!

(Ik heb belang bij Djoko's toernooiwinst bij twee forumpools (FTT en RN Wedkantoor) en Thiem alleen voor de FTT, dus ik moet voor Djoko zijn.  :D)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #641 Gepost op: 20-11-2020, 23:23:54 »
Hup Medvedev ;D (want wedkantoor :P )

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #642 Gepost op: 22-11-2020, 00:52:09 »
El grande final: Medvedev - Thiem

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #643 Gepost op: 22-11-2020, 11:23:03 »
Djokovic is sinds de restart (en z'n coronabesmetting) sowieso beduidend minder overtuigend dan eerder.

Heb wel enigszins met Nadal te doen, dat hij gewoon weer de ATP Finals niet wint. Zeker nadat Djokovic in de andere halve finale reeds was uitgeschakeld. En nadat Nadal een servicegame voor de winst had (die hij overigens op love verloor).

Benieuwd of Medvedev dit niveau volgend jaar enigszins kan volhouden. Zverev, Thiem en Khachanov hebben eerder ook tekenen gehad dat ze zich eindelijk ferm in de top-3 zouden vestigen op alle ondergronden.. waarna dat toch niet helemaal zo bleek te zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #644 Gepost op: 22-11-2020, 22:00:21 »
Medvedev wint  ::bravo::  ::ok::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #645 Gepost op: 22-11-2020, 22:32:47 »
Het seizoen zit erop, de einduitslag komt eraan (die eer geef ik MB), maar ik heb alvast een leuke statistiek. Hoe zag het ideale team eruit:

1-3
Djokovic – 950 punten

4-10
Thiem 620 punten
Medvedev 450 punten
(en eervolle vermelding voor Zverev met 420)

11-20
Schwartzman – 250 punten
qShapovalov – 100 punten
Wawrinka – 90 punten
(en eervolle vermelding voor Dimitrov met 80 punten)

21-35
Rublev – 370 punten
Raonic – 190 punten
Carreno Busta – 170 punten
Garin – 150 punten

36 – 60
Ruud – 140 punten
Humbert – 90 punten 
Sonego – 70 punten
Opelka – 70 punten
Krajinovic OF Evans – 60 punten

61 – 100
Sinner – 110 punten
Fucsovics – 60 punten
Sandgren – 50 punten
Edmund – 50 punten
Fokina – 40 punten
Thompson – 30 punten
Cecchinato – 30 punten
Nishioka – 30 punten
Anderson – 30 punten
3 van de volgende spelers - Gerasimov /Koepfer/Paul/Travaglia/Seppi/Berankis/Gasquet  – 20 punten

100+
2 van deze spelers: Pospisil / Seyboth Wild / Vesely – 40 punten

Dames 1-30
Kenin – 500 punten

Dames 31 – 60
Swiatek – 350 punten
(eervolle vermelding Azarenka – 340 punten)

Dames 60+
Pegula – 30 punten

Eervolle vermeldingen zijn de beste alternatieven na de allerbeste keuzes.

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #646 Gepost op: 24-11-2020, 17:40:35 »
::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: Eindstand van de Fantasy Tennis Tour 2020 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: Toernooi(en):
15 t/m 22 nov - ATP Finals (Londen)

Top 3 Eindstand

::confettie:: ::confettie:: ::confettie::  1. Enkele verdwaalde schoolkinderen - 4000 punten  ::confettie:: ::confettie:: ::confettie::

::confettie:: ::confettie:: 2. The Vatican Saints 6 - 3900 punten  ::confettie:: ::confettie::

::confettie:: ::confettie:: 2. Sla’m back - 3900 punten  ::confettie:: ::confettie::

Volledige Eindstand

TeamTotaal   Score deze week
1[1]Enkele verdwaalde schoolkinderen4000+120
2[3]The Vatican Saints 63900+280
2[3]Sla’m back3900+280
4[2]Mac You Very Much3880+120
5[6]The Deucebags3800+280
6[5]Nadal(l) or nothing3750+200
7[9]Without Roger but with Young Stars3610+200
8[8]Wouters Acesmashvolley3590+120
9[7]Tennis hoor je in het wit te spelen3520+40
10[13]Bats&Balls3470+280
11[10]Mooiste Guppuzzel3430+120
12[11]Game Set & Max3400+120
12[12]Go Genie!3400+200
14[14]Kiss my Ace!3350+200
15[15]Chasing Points/Too Soon to Panic3290+200
16[17]T.U.S.B. - The Umpire Strikes Back3220+280
17[16]Serve 'n Volley3200+120
18[18]Verrassende suggestie3020+120
19[19]Last minute Wildcards2610+200
20[20]Golden Ace2460+120
21[21]Ace in Space2380+120
22[22]The Hawkeyes2200+40
23[23]Racket & Strek ‘t2170+200
24[24]Holland Gaat Los1950+40

Spoiler: Wie waren de coaches? (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 25-11-2020, 00:21:13 door MoleBuster »

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 24-11-2020, 17:49:29 »
Nou ben ik dus nog mooi van het podium gedonderd dankzij Medevedev.  ::rofl::

Complimenten voor de eindsprint van LdH en Swifty  ::ok::

Gefeliciteerd HDD!  ::bravo::

Ik ben wel tevreden met plek 4 na de gedeelde 3e plaats in 2019. Beetje ongelukkige keuze van mezelf om niet met Thiem te starten vanaf het begin. Het kostte me waardevolle wisselpunten om Thiem alsnog (vanaf de US Open) in te zetten waardoor ik de wissel Raonic ipv Kyrgios helaas niet meer kon doen.

En jammer natuurlijk dat we maar een deel van het seizoen hebben kunnen spelen. Volgend jaar hopelijk wel alles!

Alle teams bedankt voor het meedoen!  ::bravo:: Een recorddeelname van 24 teams.  ::ok::

@HDD:

Je verdient nog zo'n mooie inscriptie op de trofee (zie FTT 2019). Maak ik weet niet hoe Moliere dat gedaan heeft.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2020, 17:54:06 door MoleBuster »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #648 Gepost op: 24-11-2020, 19:14:23 »
Gefeliciteerd HDD! En natuurlijk ook Swifty! (nu ben ik in ieder geval niet achter jou geëindigd...)
Uiteindelijk is het toch nog nipt geworden... Ik ben in ieder geval dik tevreden met mijn tweede tweede plaats in deze competitie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #649 Gepost op: 24-11-2020, 19:15:30 »
Dit spel duurde twee weken te lang! ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #650 Gepost op: 24-11-2020, 21:45:44 »
Ooooh toch nog (gedeeld) tweede geworden dankzij Medvedev, fijn :D

Van harte gefeliciteerd HDD ::bravo:: en LdH ook, mooi podium zo ::ok::

Had ik me toch nog misrekend in de laatste week, ik dacht dat de tweede plek er niet meer in zat.

Precies 4000 HDD, mooie score ;D Het seizoen mocht nog wel een week duren wat mij betreft, we kwamen toch nog aardig dichtbij :P

Dank voor de organisatie MB en MV ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 24-11-2020, 23:26:30 »
Trots op mijn jonkies, heel blij met plek 7 ::bravo::, zeker na de eerste weken, stond ik ergens onderaan. Had voor top 15 getekend. ::jaja::

Gefeliciteerd met een hernieuwde overwinning HDD ::ok::

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #652 Gepost op: 25-11-2020, 15:21:37 »
En jammer natuurlijk dat we maar een deel van het seizoen hebben kunnen spelen. Volgend jaar hopelijk wel alles!

Helemaal mee eens!
En dubbel slechte timing nu er inderdaad een recordaantal deelnemers waren :(

Wat dat betreft hadden jullie als organisatie een beter jaar verdiend ::hug::

@HDD:

Je verdient nog zo'n mooie inscriptie op de trofee (zie FTT 2019). Maak ik weet niet hoe Moliere dat gedaan heeft.

Ik denk eigenlijk dattie een beetje heeft zitten photoshoppen ervoor ::rofl::

Merci voor de gelukswensen :)
Er zijn een paar mooie ronde getallen gescoord, maar winnen met exact 4000 maakt het inderdaad wel af ::rofl::

Het seizoen mocht nog wel een week duren wat mij betreft, we kwamen toch nog aardig dichtbij :P

Medvedev heeft het inderdaad nog spannend proberen te maken :)

Voor Corona, en deels erna, was ik vooral met Gupp in gevecht voor de leiding.
Daarna vooral met MoleBuster. En nu kwamen jullie ineens om de hoek zetten ::rofl::

Deels door het korte seizoen dat het was chaotischer was, maar zeker ook goeddeels door het vrouwentennis.
Vrouwentennis is sowieso onvoorspelbaarder, wat nog viervoudig wordt versterkt doordat je er maar 3 van in je team hebt, die wel ineens volle punten (tot 320 per toernooi) kunnen scoren.
Dus de keuze voor Djokovic of Nadal is meestal belangrijk, maar niet doorslaggevend. Beide gaan hopen (halve) finales meepakken, en honderden punten. Wat over een compleet seizoen enigszins uitmiddelt.

Doordat vrouwentennis onvoorspelbaarder is, heb je veel grotere swings in hoeveel punten een keuze oplevert. Ik heb bijvoorbeeld bij de laatste wisselperiode Swiatek gewisseld - want had maar 1 plek in die categorie, en ze was nog niet bepaald overtuigend. Wint vervolgens Roland Garros. En hoewel mijn Sabalenka bijvoorbeeld ook prima speelde.. was dat helaas precies niet zo in de meetellende toernooien.

Dus ik denk dat de huidige manier van vrouwentennis meenemen vooral voor veel toevalstreffers zorgt, doordat je zo weinig speelsters ervan in je team hebt, en doordat de toernooien vol meetellen. Die toevalstreffers hebben ook veel invloed op de eindstand, hoewel het aantal speelsters een vrij beperkt onderdeel van het team zijn.

Wat ik zou overwegen, is bijvoorbeeld:
- meer WTA-speelsters in je team; bv één op top-3, twee uit 4-10, drie uit 11-20.
- Hoeveelheid punten terugschroeven naar een kwart.
- Of beide tegelijk, in welk geval ik punten slechts naar de helft zou terugschroeven.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #653 Gepost op: 27-11-2020, 11:01:52 »
Het rare tennisseizoen 2020 zit erop. Gefeliciteerd HDD  ::bravo:: en bedankt voor de feedback. MB bedankt voor de goede samenwerking  ::ok::

Ik ben gezien het zeer matige begin (bijna onderaan bungelend) heel tevreden met mijn zesde plaats. En gezien de kleine verschillen in de top, had ik wel eens willen zien waar dit was geëindigd als we een volledig seizoen zouden draaien.

Ik wil iedereen bedanken ook voor de deelname, zoals MB zei: 24 deelnemers is ongekend. Helaas bij een seizoen waarvan we natuurlijk nooit konden voorzien hoe dat zou uitpakken. En ook voor 2021 staan er alweer vraagtekens in de agenda. Las nu alweer dat het "voorseizoen" naar de Australian Open weer op losse schroeven staat, evenals de AUS Open zelf die misschien met 1-2 weken verplaatst gaat worden. Waardoor o.a Rotterdam weer een totaal ander deelnemersveld zal krijgen.

Zijn er nog mensen die andere feedback hebben voor een eventuele 2021 editie? Of dingen die juist goed waren? Zomaar wat dingen die ik wil opgooien?

- Hoe is de WTA bevallen? (en wat kan er beter?)

- Is het voor de WTA een idee om meer speelsters mee te nemen (zelfde format als de heren?) OF meer / alle toernooien uit de WTA kalender

- Hoe is de keuzeruimte van 12 spelers in 61 - 100 bevallen?

- Hoe denken jullie over drie spelers in 100+ categorie?

- Is het een idee eventueel de belangrijkste / grootste challenger toernooien toevoegen bij de heren (zodat ook de 100+ ers en 61-100 spelers wat opleveren? bijv 20 punten)

- Zijn er nog statistieken waar jullie benieuwd naar zijn?

- Voeg vooral suggesties toe die je maar kunt bedenken

Ik heb nog geen idee of ik het in 2021 ook wil doen (en van MB weet ik het ook nog niet). Alles is natuurlijk best onzeker, ik weet ook niet hoe ik in mijn tijd ga zitten, hoe Corona het tennisseizoen gaat beïnvloeden, ik ga ook nog een ander groot project hosten. Dus meld je vooral als je het zou willen zodat er een back-up plan is.

Voor nu iedereen nogmaals bedankt voor het enthousiasme, deelname en interesse  ::bravo::

To be continued...

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 27-11-2020, 11:05:17 »
misschien de WTA precies zo doen als de ATP?

Kan je ook aan het eind drie klassementen maken... ATP kenner... WTA kenner en tenniskenner in het algemeen

oh wacht. zoiets noemde je al
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #655 Gepost op: 27-11-2020, 11:14:43 »
misschien de WTA precies zo doen als de ATP?

Kan je ook aan het eind drie klassementen maken... ATP kenner... WTA kenner en tenniskenner in het algemeen

oh wacht. zoiets noemde je al

Persoonlijk vind ik dat teveel van het goede. Dan moet je wel erg veel tennissers en tennisters vooraf kiezen. Niet dat dat superveel werk is, maar dan is het ook bijna niet meer bij te houden wie je moet supporteren en wie in je team zit.
Dat geldt overigens ook voor nog meer toernooien en meer spelers/speelsters. Ik zou dat niet doen. Ik merk nu al dat ik de grandslams pooltechnisch intensief volg en dat de 250 toernooien me niet zoveel kunnen schelen. Laat staan als daar ook nog Challengers bijkomen.

Ben het overigens wel eens met HDD dat de punten voor WTA-speelsters nu te zwaar meetelden.
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #656 Gepost op: 27-11-2020, 11:36:17 »
En ook voor 2021 staan er alweer vraagtekens in de agenda. Las nu alweer dat het "voorseizoen" naar de Australian Open weer op losse schroeven staat, evenals de AUS Open zelf die misschien met 1-2 weken verplaatst gaat worden.

We begonnen dit jaar toch ook na het voorseizoen?
Vond ik eigenlijk wel goed bevallen ::ok::

Citaat
- Hoe is de WTA bevallen? (en wat kan er beter?)

- Is het voor de WTA een idee om meer speelsters mee te nemen (zelfde format als de heren?) OF meer / alle toernooien uit de WTA kalender

Hier heb ik natuurlijk al uitgebreid over geschreven.
Zou niet hetzelfde format als ATP overnemen qua aantal speelsters. Zou dan inderdaad redelijk gaan vergeten wie in m'n team zit (want dan loop je tegen de 60 spelers/speelsters).
En in tegenstelling tot Niek zou het kiezen bij mij wel veel werk zijn. Besteed er nu meestal al een goedgevulde avond aan ;D

Volledige WTA-kalenders voor een beperkter aantal speelsters kan wel.. maar is wel meteen bakken meer werk voor de organisatie, terwijl ik niet denk dat de voordelen ertegenop wegen.

Citaat
- Hoe is de keuzeruimte van 12 spelers in 61 - 100 bevallen?

- Hoe denken jullie over drie spelers in 100+ categorie?

::ok::

Citaat
- Is het een idee eventueel de belangrijkste / grootste challenger toernooien toevoegen bij de heren (zodat ook de 100+ ers en 61-100 spelers wat opleveren? bijv 20 punten)

Heb hier geen sterke voorkeur.
De lagere regionen hebben dit jaar natuurlijk vooral ook weinig opgeleverd omdat vooral de grootste toernooien zijn doorgegaan (en de kleinere toernooien veel sterker zijn bezet, om maar wat ritme op te bouwen).

Weet het verder niet zo qua statistiekjes & suggesties.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 27-11-2020, 19:09:44 »
Ik zou het vooral niet complexer maken, dus geen extra toernooien.
De verdeling 61-100 en 100+ waren een goede aanpassing, lekker zo laten. ::jaja::

De dames waren naar verhouding wel zwaarwegend - je zou eventueel kunnen overwegen ze weer weg te laten. Ik zou het iig niet uitbreiden, dat maakt het alleen nog maar complexer. De punten verdeling moet alleen anders.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 28-11-2020, 14:57:10 »
Ik hou van simpel en duidelijk, niet teveel extra regels. Ik vond de vrouwen een heel leuke toevoeging dit jaar, maar inderdaad is de invloed groot. Als je beide winnaars van een grand slam hebt krijg je heel veel punten ineens. En vooral bij de vrouwen is dat toch een beetje een toevalstreffer.
Net zoveel vrouwen als mannen toevoegen vind ik teveel. ik vind het nu al lastig om te onthouden wie er in mijn team zit. Dan liever toch maar geen vrouwen.

De invloed van extra spelers vanaf plaats 61 hoeft van mij ook niet. Je krijgt niet veel punten met deze spelers (hebben jullie een compleet overzicht van hoeveel punten iedere speler verdiend heeft?). En ik zou challengers niet toevoegen. Het gaat uiteindelijk om de beste tennissers. En het is erg leuk om een Singer of een Medvedev te selecteren en te zien dat zij hun belofte waarmaken. Als mindere spelers ineens ook punten verdienen met challengers vind ik dat de waarde van de ATP-tour teniet doen.

Drie spelers 100+ hoeft van mij ook niet. Het waren leuke goedkope wissels. Eigenlijk is deze categorie ooit bedacht vanwege een geblesseerde voormalige top 10 speler, die terug zou kunnen keren.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #659 Gepost op: 28-11-2020, 15:58:31 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human