Hey een Pokémon topic. Misschien leuk om eens te filosoferen. Als je van alle acht de generaties Pokémon een team mocht samenstellen met 6 Pokémon om Pokémon meester te worden, welke zouden dat dan worden? (en dat is denk ik nog best een lastige vraag gezien er nu ruim 800 van die beestjes zijn ) (en waarom dan die 6)
Oeh, ik ben echt van de oude garde, ik ken eigenlijk alleen de eerste twee generaties van Yellow en Silver. Later ben ik voor de grap nog wel ergens een keer begonnen met Pokémon Black, om weer dat nostalgische gevoel terug te krijgen van Pokémon spelen in een wereld waarvan je de Pokémon nog niet kent. Maar bij elke Pokémon die ik toen tegen kwam dacht ik "wtf is dit nou weer? Een ijsje? Een stel radars? Een lamp die je levensenergie opslurpt?" En ik vond het verhaal van Black (*speelt Pokémon voor het verhaal*) nergens op slaan. De bad guy vond dat we Pokémon met rust moeten laten want ze laten vechten is monstermishandeling, maar daardoor voelde ik me zelf de bad guy want hij had gewoon een punt. Alleen jammer dat hij dan alsnog alle Pokémon wilde vangen en laten vechten of zo, nou ja, heel vaag.
Maar mijn favoriete spel was Pokémon Trading Card Game voor de Gameboy. Dat spel heb ik echt eindeloos lang gespeeld. Mijn favoriete deck bestaat uit de volgende Pokémon (en nog een paar anderen):
1. Dragonair (Resistance voor Psychic/Ghost, geen weakness, en Hyper Beam. Niets verzadigender dan elke beurt een energiekaart van je tegenstander weggooien.)
2. Clefable (Kan met 1 random energiekaart Metronome doen. Oftewel, elke move van de tegenstander, maar dan vaak goedkoper)
3. Jigglypuff (Speciale Gameboykaart, maar ook mijn favoriete personage in Smash Bros games, omdat ik de meester ben van de B+Down move. Ook de beste manier om Giga Bowser mee te verslaan op de GameCube.)
4. Gengar. (Damage counters van de tegenstander verplaatsen)
5. Meowth, ook een exclusieve Gameboy-kaart.
6. Mr. Mime, zijn Poké-power is zeer vaak nuttig.
In Trading Card game moet je natuurlijk een beetje dezelfde types Pokémon in een deck hebben, in tegenstelling tot de RPG-games.
Ik probeer me even te herinneren hoe mijn meest gebruikte opstelling er in Pokémon Black ongeveer uitzag, is alweer een tijdje geleden en ik heb het ook nooit uitgespeeld. Ik weet de officiële namen van die Pokémon niet meer, ik gaf ze zelf altijd mooie en betekenisvolle namen.
1. Groene starter (hoewel ik in Silver altijd Totodile koos)
2. Cactus die ik Dessye heb genoemd, naar een stad in Ethiopië.
3. Die tweede evolutie van die gothic chick.
4. Die muis met witte sjaal. Één van mijn Pokémon heette Serofina, dat was óf deze, óf:
5. Zo'n witte vogel
6. Volgens mij dan toch die lamp, of dat beest met een gat in z'n rug die je ziel opslokt als je erin staart, waar ik me altijd heel ongemakkelijk bij voelde want dat gat was constant in beeld.