Ik twijfel tussen Laure en Jolien.
Beide doen niets bijzonders in aflevering 1 qua molactie/anti-molactie
Beide falen in een deelopdracht, Laure kost de groep samen met Christiaan in een andere geld qua tips.
Beide gaan de kist bewaken, niet perse mols maar de mol voorkomt hier wel dat de identiteit al bekend wordt.
Bij de rafts zorgt Laure samen met Dorien voor 1400 euro, terwijl Jolien net aanzet tot hard roeien waardoor deze ook verdiend wordt
Bij het graven geven beide aan eerst bedragen te willen én dan pas de ? (die hen serieus had kunnen helpen in dit spel).
Laure geeft aan zeker te zijn van de zandloper in de oudheid, en geeft dit ook aan aan een twijfelende Alina (fout) maar Jolien bevestigt dit (fout),
Bij de beelden zet Jolien Els goed, maar wil Salim fout zetten, Laure verbetert dit. Wanneer Alina zich fout herkent, bevestigt Laure dit maar Jolien verbetert dit terecht naar Laure.
Bij de minotaurus geeft Jolien aan dat Salim best veel hartslagen neemt om niet in de stress te komen. Dit lijkt me eerder een kandidaatsactie omdat je niet kan weten hoe hoog Salims hartslagen zijn. (aanpassing:Salim geeft wel aan een hoge te hebben). Laure bevestigt dit en geeft aan om een gemiddelde te nemen. Jolien oppert 800, Laure bevestigt dit
Laure gaat als tweede, en begint kalm maar neemt een andere draad (wat ik raar vind, want als ze de harpij gevolgd had, moest ze gewoon volgen ipv zoeken). Jolien stuurt haar rustig aan, maar Laure loopt een bordje voorbij (wat verdacht is, maar kan ook perongeluk. Ik ben zelf aan het verbouwen en vaak zoek ik minutenlang naar materiaal dat ik gewoon ben voorbijgelopen). Jolien geeft aan dat ze te hoog gaat en Laure blokt haar af. Daarna geeft ze aan het bord gemist te hebben, en gaat ver over haar hartslagen. Ze gaat af, maar verliest wel alle invloed in het spel.
Jolien vertrekt met 1100 en gaat er snel de hoogte in. Ze verliest tijd met haar hartslag onder controle te hebben. Bart geeft aan om voor het stukje te gaan zodat ze iets vooruit komen, maar Jolien komt gewoon terug, zodat ze de route kan uitleggen.
Bart geeft aan niet gestoord te worden, Jolien wil hem iets vragen waardoor hij toch gestoord wordt.
Kortom, beide dames doen veel mols én ik geraak er niet uit.