Mijn eerste indruk (na de aflevering 1 keer gezien te hebben) is juist dat Jolien, die ik eerst wel verdacht, niet de mol is.
Wat was haar molactie deze aflevering? Bij die laatste opdracht deed ze heel hard haar best om geen informatie los te laten, waardoor Salim en Dorien haar op een gegeven moment niet eens meer naar voren riepen... Dit wil je toch als mol niet? De mol zat hier of bij de volksvertegenwoordigers, of de mol is ingegaan op de deal die Salim en Dorien voorstelden. Zeker nadat er in de vorige opdracht al een hele hoop geld verdiend was en de mol in het dagboek van de mol hier duidelijk van baalde... En Gilles zei toen nog tegen de mol: 'Maak je geen zorgen, je weet wat er komen gaat.' Daarmee doelde Gilles dus op deze opdracht. Ik kan me dus niet voorstellen dat de mol hier niet eens geprobeerd heeft te mollen.
Edit: ik ga er hierbij natuurlijk wel vanuit dat de mol, mits de mol geen volksvertegenwoordiger was, wist of Salim en Dorien voor het geld gingen of niet. Anders is het lastig om te kunnen mollen...
Bart vond ik deze aflevering weer verdachter. Hij zat in een sleutelpositie in het restaurant, wilde daar veel bestellen, miste de kappertjes in het drankje, hoorde de telefoon niet afgaan en wilde wel een deal sluiten met Dorien en Salim.. maar hij wilde dan wel als enige geen volksvertegenwoordiger zijn, wat onmols is (verder brengt hij wel erg veel geld binnen en zijn verdachte acties liggen er soms wel erg dik bovenop).
Salim is verdacht omdat hij uiteindelijk volksvertegenwoordiger werd, voor de pasvragen wilde gaan en omdat hij samen met Dorien Christian en Bart zo ver kreeg om de naam van degene die niet gesprongen was te delen.
Ik vind het lastig om een keuze te maken want ik vind dat iedereen molse en onmolse dingen doet. Voor nu ga ik voor Salim.