Het oplossen van het klokkenraadsel is voor mij ook nog steeds een pijler onder mijn Jolien-verdenking. Als je de oplossing weet is het eenvoudig, maar ik geloof niet dat een gemiddelde kandidaat daar met 2 minuten kijken op komt. De bevestiging dat Jolien de Mol is blijft wel uit, dus ja, de twijfel blijft. Ik heb de indruk dat ze soms pech heeft met haar mol-acties. Die misschien wel de goede keuzes waren of soms de enige mogelijkheid om te mollen, maar die net verkeerd uit pakken en dan achteraf misschien toch te voorzichtig waren. De groep die net op tijd binnen komt (2x nu al), net te laat met het stop roepen bij het stenen stapelen, net genoeg calorieën verbrand. Op dit moment zie ik Jolien als een Mol die de wind niet mee heeft. Maar haar reacties (m.n. naar Alina en Bart) vind ik vaak mols, en minder natuurlijk overkomen dan die van bijvoorbeeld Alina, mijn nummer 2 verdachte.
Bij Hole 2 van het golfen, verspeelt Jolien in het begin de meeste slagen. Wel een goede afslag, maar de volgende 3 komen niet in beeld. Daarmee houdt ze van de 6 slagen die ze nog had, er maar 2 over. Ik denk dat ze haar slagen en die van Bart/Salim zo snel mogelijk wilde opmaken, zodat het zou aankomen op Dorien bij de laatste hole. Die had de moeilijkste handicap. Vandaar dan haar protest als Bart Dorien het laatste slagje wil laten maken, het leek haalbaar dus dan offer je liever de makkelijkste handicap op. (Maar Dorien miste, en Salim/Bart hadden nog 2 slagen nodig om het af te maken). Hoe dan ook werkte die tactiek niet, want de laatste hole bleek in een paar slagen te doen en Salim/Bart en zij zelf hadden nog net genoeg slagen over.
Hole 1 maakte ze zelf af nadat de groep al 10 van de 30 slagen had verspeeld. Toen 11 slagen verbruikt, nog 19 over. Misschien toch iets te optimistisch geweest over het vervolg van de route?
Ik heb het gevoel dat als Jolien zich opgefokt voordoet, ze dat niet altijd even goed acteert. Maar ik lees dat anderen haar juist weer natuurlijk vinden reageren, dus dat hangt af van in welke tunnel je zit. Haar blijdschap bij het slagen van een opdracht zou ik dan weer wel heel goed geacteerd vinden. Wat me opviel bij de telefoon: Christian belt, maar nog voor hij de kans krijgt iets tegen de Bourgondiërs te zeggen, roept Jolien al dat ze moeten stoppen met eten. Omdat Bart aan tafel zit en haar verdenkt (sinds de Minotaurus, volgens mij)? Christian zou hetzelfde hebben gezegd, dus het had verder geen zin om dat te doen.