Na de bijna-botsing met Alina rijdt Jolien eerst iets vooruit, dan achteruit en komt voor een vraagteken te staan (het hoogste bedrag, 600 euro waard) dat ze vanuit haar uitgangspositie onmogelijk kon zien. Ze wil wachten tot Bart de intercom deblokkeert 'omdat het ook bankroet kan zijn'. Als Christiaan zijn intercom deblokkeert, is er nog 11:30 op de klok, Bart deblokkeert pas daarna. Jolien heeft dus bijna 10 minuten staan wachten, en tijd verspeeld. En ook de mogelijkheid voor anderen geblokkeerd om door dat duurste poortje te gaan.
Vervolgens wil Jolien erdoor rijden vanaf de kant waar ook een bagagestuk ligt. Bart ziet terecht dat dat te link wordt, en leidt haar heel beheerst naar de andere kant. Hij laat haar ook de spiegels inklappen.
Ze zegt het zelfs dat ze de auto niet zo snel in de N kon krijgen. Als een mol zijn eigen molacties uit gaat leggen dan weet je genoeg.
En, ja ze is een fanatieke kandidaat. En op een fanatieke kandidaat die alleen een fanatieke kandidaat is zal niemand vragen invullen bij de test. Dus een nepmolactie af en toe kan geen kwaad.
Haar opdracht van Bart om met 60 km/h op safe te spelen, had altijd geld opgeleverd (x1 of x2). Dorien had met 50 km/h nipt zone x1 gehaald, Alina was met 70 km/h uit zone x2 geraakt. De enige mogelijkheid hier was de botte bijl. Dus een nepmolactie hoeft het echt niet te zijn, ik zie het eerder als gedurfd.
Dat anderen daarvan weten, kan zijn omdat ze het bijvoorbeeld van Bart hebben gehoord, die haar blijkbaar toch niet verdacht, als hij het rode scherm had. Of misschien hebben ze wel staan toekijken, dat weten we niet. Jolien zal ongetwijfeld om opheldering zijn gevraagd, en een ander excuus dan gewoon de waarheid vertellen kan ik niet bedenken. Dat ze het op eigen initiatief rond vertelde zie ik niet terug in de beelden.