Maar als ze de Mol is, waarom heeft ze dan de doos van Pandora zo angstvallig bewaakt? De Mol wilde toch juist graag dat een van de kandidaten die zou openen? En bij de Olympische Spelen was ze uitgerekend de enige die voor voordeel zorgde bij het hardlopen.
Over die doos van Pandora: we weten niet hoe het idee ontstaan is.
a) Jolien stelde aan Laure voor om te gaan wat ik onmols vind
b) Laure stelde voor aan Jolien om te gaan wat je in een nauw parket brengt. Want dit weigeren is bijzonder raar als je kandidaat bent.
c) Jolien wou gaan kijken, is betrapt door Laure en maakte er zich met een smoes vanaf waardoor Laure toch mee wou
d) Laure wou gaan kijken, is betrapt door Jolien en maakte er zich met een smoes vanaf waardoor Jolien mee wou.
Aangezien beide dames precies om 4u uit de kamer kwamen, geloof ik niet in c) of d). Dus is het a of b. Als het B is, kan mol Jolien weinig, want dit weigeren is megaverdacht.
De Olympische spelen: zij kreeg de joker wat haar molkansen enorm beperkte. Ze had idd 2x ongeldig kunnen springen maar dit zou pas opvallen.
Mijn mening over de kameropdracht: ik vind dat er een verschil tussen een mol die de grote lijnen krijgt van deze opdracht (vb: 5 kamers, telkens 1 afvaller, etc.) of een mol die alle opdrachten krijgt en kan oefenen. Als Jolien dit op eigen kracht doet, is het haar verdienste als mol dat ze daar zit.
Ik denk ook dat de mol dit op eigen kracht deed, want Jolien raakte maar nipt voor Christian buiten én Alina nipt voor Dorien. Daarbij scheelde het slechts seconden in kamer 4.
Wat er in kamer 5 gebeurt, weten enkel wij kijkers. Ik vind wat we nu gezien hebben logischer als mol dan een mol die direct bankroet grijpt. Ik vind het ook geen zwaktebod want een mol heeft altijd een voordeel om het geld te halen, enkele voorbeelden (ook uit oudere seizoenen)
In seizoen 1 mocht bij de dobbelopdracht de mol meerdere keren dobbelen totdat ze iets had dat geloofwaardig geweigerd kon worden, zie de opdracht uit WIDM S1 waar Deborah ook mocht herdobbelen.
In seizoen 2 wist de mol welke enveloppe de speciale positie bevatte. Hij mocht ook als eerste trekken, waardoor die dus automatisch die positie kreeg. Hierdoor stond toen alvast dat de opdracht zou falen
In seizoen 3 gaf de mol zijn zender door aan een voorbijganger. Hierdoor kon hij niet gevonden worden. Daarnaast kreeg hij ook een oortje waarbij ze alle foute antwoorden doorgaven bij een quiz
In seizoen 4 kreeg de mol te horen hoeveel volk er in de metro zat. Hierdoor kon hij dus binnenkomen, want er was geen geld verdiend. Als er wel volk inzat, kon hij dus te laat komen
In seizoen 6 kreeg de mol bij de drive-inopdracht alle vragen op voorhand. Dus kon hij het zo spelen dat die het niet haalde.
En schrijf een mol niet af omdat het te duidelijk is, ik denk soms badend in het zweet terug aan
Seizoen 5 met West-Vlaanderen als antwoord
waardoor ik die persoon direct afschreef.