Aflevering 1. De mol snoert Laure de mond en laat weten "Jij stelt hier niet de vragen, Laure."
Aflevering 7. Bij de babbelbox zegt Jolien tegen Christian "Ik stel hier de vragen vandaag, Christian."
De overtuigd Jolien-verdenker ziet er ongetwijfeld direct een hint in maar ik wil de twijfelaars nog wel eens de volgende hypothese voorleggen:
Jolien sliep de nacht na de eerste eliminatie samen met Laure. Tevens de nacht van de doos van Pandora, die ze samen bewaakt hebben. Het is niet ondenkbaar dat ze toen gesproken hebben over de eerste 2 opdrachten en hoe het bieden bij de mol verliep. Zo kan Laure best haar anekdote "Jij stelt hier niet de vragen Laure!" hebben verteld. Jolien sprak de afgelopen aflevering duidelijk haar verdenkingen voor Christian uit. Hij is haar mol op gevoel, zegt ze zelfs.
Zou het niet kunnen dat Jolien bij de babbelbox gewoon haar mol (Christian) probeert te confronteren, met iets soortgelijks van wat ze heeft onthouden van de anekdote van Laure?
Dat past ook uitstekend in het scenario dat Jolien wel degelijk de eerste rode pijl had. Ze wijzigde haar mol nadat die (in haar ogen dus Christian) de keuze voor haar rode pijl veranderde naar een groene (dat wordt nog een mooi verhaal bij de terugblik). Het zou ook haar gretigheid voor de molboekjes verklaren bij het diner, ze heeft nu informatie veel harder nodig dan geld of pasvragen.
Wring ik mij nu in allerlei vergezochte bochten?