Dat vond ik juist heel cru: "Bartje Bartje, dat helpt niet" terwijl ze zelf de hele tijd niets anders deed dan zenuwachtige mensen nog zenuwachtiger te maken.
Dat vond ik juist niet. Ze begint al te zeggen "je moet naar daar wandelen alsof je in een begrafenis stoel wandelt" (en doet dat even voor). Bart stelt voor om Jolien als volgende te laten gaan terwijl hij Jolien al bij voorbaat een beetje opfokt met de woorden "we zijn er
fucking800 kwijt". Het is dan juist Jolien die zegt: "of wel gaat iemand anders want, ...". Alina valt in dat ze even moeten wachten omdat iedereen nu is opgefokt. Waarop Bart reageert met "ik ben kalm". Hij kijkt daarbij naar Salim en lacht. Tuurlijk Bart, jij bent kalm maar je hebt ervoor gezorgd dat iedereen opgefokt is door je zo boos te maken op Salim dat hij met een veel te hoge hartslag is gestart. Wat ik trouwens ook nog verdacht vond van Bart is dat hij aan het begin van de opdracht als ze met de puzzelstukken bezig zijn voorstelt om tegelijkertijd maar vast te beginnen met lopen. De opdracht had toch geen tijdslimiet maar ze hadden een bepaald aantal hartslagen? Dan neem je toch al je tijd.
Terug naar Jolien. Als ze Laure begeleid die vertrekt met hartslag 101 zegt ze geruststellend: "Laure dit is schitterend". Als haar hartslag stijgt naar 113 zegt ze "Laure even rustig worden, concentreer je maar op een heel fijne wandeling met je hond of zo. Want je doet dat vrij goed. Als je iets tegenkomt, mag je ons dat zeggen". Ze had ook kunnen zeggen: zorg ervoor dat je het bordje dat je tegenkomt niet mist. Bij de 120 maant ze Laure om even stil te staan en zegt ze "je hebt nog hartslagen genoeg. Perfect". Daarna zegt ze: pak een gin-tonic in uw handen en wandel rustig verder.
Het zijn juist Salim en Bart die hier weer onrust stoken. Bart: dat ze het niet passeert zonder te zien". Via Jolien weer druk proberen te zetten op Laure. Hierna horen we Jolien ook weer heel rustig en beheerst zeggen "kijk goed uit voor dat woord dat je het niet passeert".
Daarna zegt ze wel (misschien iets te vaak) dat haar hartslag aan het oplopen is. Bij de 140 zegt ze "even tot rust komen". Daarna overlegt ze met Salim en Bart wat te doen. Ik zie hier niets verdachts aan Jolien.