Het is lastig om een vergelijking te maken... Ik heb een paar sites bekeken en die geven verschillende ranges van calorieën / uur bij dezelfde apparaten. Het hangt ook nog af van hoe hoog het verzet/de weerstand is ingesteld, en dat is niet te zien.
Maar anderen hadden al opgemerkt dat Alina niet zo erg haar best scheen te doen, en daar kan ik ook wel inkomen. Alina zit in het begin veel op de hometrainer, en dat is volgens
https://gezonderleven.com/de-beste-fitnessapparaten-om-calorieen-te-verbranden/ het meest nuttige apparaat om calorieën te verbranden. Dus dat zij dit apparaat bezet houdt vind ik ook verdacht. Maar ze zit er volgens mij niet zo lang op als Jolien op het hare: Jolien, Laure en later Salim zitten ook een tijdlang op de hometrainer. Alina's benen staan in de meest efficiënte hoek van 90 graden. Er wordt minimaal 85 omwentelingen per minuut aanbevolen voor een goede verbranding, en dat haalt ze volgens mij niet, dus dat is ook wel verdacht. Maar misschien staat haar verzet wel heel hoog.
Jolien is hoe dan ook degene die (1) volgens mij het meest op een en hetzelfde apparaat zit. En (2) dat apparaat dus duidelijk niet optimaal (maar voor de helft?) benut. Daarmee weerhoudt ze anderen om er meer calorieën uit te halen. En omdat Jolien er toch aardig de gang in lijkt te houden, valt het minder op dan bij Alina die in de beelden die we zien inderdaad langzaam rondgaat.
De verschillende reeksen kilocalorieën/uur bij verschillende apparaten die ik vond (zoals we ze zien v.l.n.r. in de fitnessruimte):
1. Crosstrainer
300-600, 600-800
2. Loopband
450-650, 650-1200 (hoog omdat het lichaam nog lang na de workout bezig is met vetverbranding)
3. Hometrainer
500-900, 500-1000
4. Stepper / crosstrainer
400, 300-600, 600-800
5. Roeiapparaat
300-700, 700-1100
EDIT: Dit laatste blijft natte vingerwerk, omdat het ook weer afhangt van het type apparaat. Apparaat 1 en 4 in de fitness ruimte zijn verschillend, ik denk dat apparaat 4 (waar Jolien veel op stond) meer calorieën / uur kon verbranden dan apparaat 1 vanwege de stand van de hendels, maar ik ben niet verder gaan speuren naar specifieke kenmerken. Misschien wil iemand anders er nog eens induiken..