Jolien deed (zoals op het forum al door meerdere mensen is gezegd) bij de eerste opdracht wel erg veel onmolse dingen:
- Ze zegt dat uit het vat drinken het vat kan verlichten, wat aangeeft dat ze voorstander is van uit het vat drinken. Dit maakt het vat versjouwen makkelijker.
- Ze twijfelt over het openmaken van de verzegelde brief en zegt tegen Bart dat dit misschien een groot nadeel oplevert voor haar en Bart. Uiteindelijk wordt die brief alsnog geopend op aandringen van Bart. Dit terwijl de mol weet dat hier inderdaad een enorm nadeel aan verbonden zit.. dan opper je toch niet die mogelijkheid als je de mol bent? Wie weet had Bart de brief dan wel helemaal niet meer willen openen.. Als mol zou ze er juist op aangedrongen moeten hebben om de brief open te maken, nu hakte Bart die knoop door ondanks de twijfels van Jolien.
- Ondanks dat ze duidelijk moeite heeft met het lopen volhouden blijft ze doorgaan tot ze bij de schilden aankomt.
- Ze stelt voor dat Alina achter haar komt staan.
Ik zie in deze opdracht geen enkele grote molactie van haar.. tja, je kan zeggen dat ze een beetje vertraagt omdat ze het zwaar heeft met het rennen.. maar uiteindelijk komen Bart en zij toch op tijd bij de schilden aan en doet ze veel meer dingen goed dus.
Verder ben ik het eens met Theoreticus dat ze voor een mol wel erg veel voordelen heeft bemachtigd in de afgelopen 2 afleveringen. Wat heeft de mol er verder aan om ondervrager te zijn bij opdracht 2? Met die opdracht viel er geen geld te verdienen, dus dan gun je als mol een kandidaat toch de kans om vragen te kunnen stellen... Ook viel mij op dat ze zowel tegen Christian als tegen Alina zei dat ze vond dat hun haar warrig zat na de gymnasiumopdracht. Dit is iets waar zij duidelijk op heeft gelet dus, wat ik heel kandidaats vind. Een kandidaat let eerder op dit soort kleine details om de mol te ontmaskeren... de mol is hier niet zo mee bezig denk ik. Een kandidaat die twijfelt tussen 2 personen let zeker op dit soort kleine details en Jolien gaf bij haar testbiecht aan dat ze in aflevering 6 nog twijfelde tussen 2 personen en zei in de afgelopen aflevering Christian te verdenken... dus haar twee verdachten waren in aflevering 6 Christian en Alina denk ik, want ze leek ook te denken dat Bart bij de vuurwerkeliminatie eigenlijk een rood scherm had. Dorien leek verder heel erg door de groep vertrouwd te worden, dus die was niet haar tweede verdachte denk ik.
Edit: Oh laat maar, Jolien bedoelde volgens mij dat ze in aflevering 7 nog 2 verdachten had. Nou ja... dan waren dat dus zeer waarschijnlijk Alina en Christian.
Wat verder nog niet genoemd is hier geloof ik, en wat ik ook een belangrijk argument tegen dat zij de mol is vind, is dat er in de afgelopen aflevering getoond is dat ze Christian als hoofdverdachte had... terwijl Christian vervolgens afviel.
Zoals ik hier al vaker heb gezegd.. zoiets zou nooit de aflevering halen als Jolien de mol was geweest, want nu lijkt ze heel verdacht omdat zij de finale heeft bereikt ondanks dat haar hoofdverdachte niet de mol bleek te zijn.
Dorien zei Bruno als duidelijke hoofdverdachte te hebben toen Bruno afviel en vorig jaar zei een kandidaat ook dat diegene slechts een mol zag in de persoon die in diezelfde aflevering afviel.. allebei waren deze kandidaten niet de mol. Ondanks die stoelenhint die naar Jolien als mol zou wijzen (die ik heel mooi gevonden vind overigens), denk ik dus dat Jolien de mol echt niet is.