Er wijst wat mij betreft veel naar Christian als mol in de eerste aflevering:
- We zien iedereen direct converseren met de mol of een antwoord geven op een vraag van de mol, behalve Christian.
- Zet zichzelf als held neer door als laatste probleemloos te abseilen. (Wilde mogelijk ook de held uithangen in de eerste opdracht door 0 euro te bieden, maar werd overtroefd door de snelheid van Gilles.)
- Speelt wat mij betreft de makkelijkste vraag door over zelfverdediging naar Dorien, dat vind ik ongeloofwaardig. (Kan natuurlijk ook zijn om Dorien te testen.)
- Geeft tweemaal verkeerde antwoorden voor de bocht, waardoor Alina en Bruno in het water vallen.
- De makers van de Mol hebben al vaker blijk gegeven van een voorkeur voor de onwaarschijnlijke mol. (zie spoiler)
(Eline als agent, Pieter als priester)
Ik vind Christian ook in deze categorie vallen. Hij wordt neergezet als iemand die zich niet laat tegenhouden door zijn lengte en omdat dat gedrag ook terug zien is in de opdrachten, lijkt hij een fanatieke en vooral sympathieke kandidaat. Wat mij betreft een mooie cover-up als mol.
Extra gedachte: Gilles wil als kandidaat geen geld uit de pot halen voor de vrijstelling. Het zou kunnen dat hij Christian's 0 euro ziet als een gelijksoortige keuze, hem hierdoor weg heeft gestreept als mol en daardoor is afgevallen.