Daarna zegt Bart: Ik denk dat Christian op 1 of 2 vragen eruit gegaan is. Hadden ze samen een bondje en zaten ze op dezelfde mol?
Dat vond ik ook een opvallende ontboezeming van Bart. Waarom zou je die informatie delen? Ik zie daar het voordeel niet van in, als kandidaat. Als mol wel: dan kun je mooi Jolien nog even op een dwaalspoor proberen te zetten.
Of Christian en Bart een bondje hadden, betwijfel ik. Christian had al aangegeven dat het nu ieder voor zich was, ik denk niet dat er nog veel info werd gedeeld. Dus dat maakt de uitspraak van Bart nog vreemder.
Ik vermoed dat Christian op Bart zat. Christian wilde bij het verlaten van de trein als laatste een koffer uitkiezen. Maar toen Bart zich aanbood als eerste, wilde Christian meteen na hem. Misschien een soort impuls om zo dicht mogelijk bij je mol te blijven, om te kijken wat die heeft uitgespookt? Dan zat Christian of fout (en dan is Bart niet de mol), of goed, en dan zou Alina de test beter hebben ingevuld dan Christian. Het zou best kunnen.
EDIT: Bij zijn biecht uitte Bart nog een keiharde mol-verdenking richting Christian: 'hij heeft toch nog een of ander been gemanoeuvreerd in een positie waarin dat hem kon beschoten worden’. Dus bondje? Uitgesloten, denk ik. Hooguit was hij zo in de war dat zijn mol afviel, dat hij maar zei dat hij dacht dat ze op dezelfde mol zaten, om zich een houding te geven.