Precies wat Convans zegt. Dat je je even gedeisd houdt als Mol na zo'n actie kan ik best begrijpen, maar Bart is gewoon de eerste twee afleveringen perfect bezig. Sterker nog, binnen twee afleveringen speelt hij alweer quitte
Hij abseilt in recordtijd en verliest zo geen seconde in de eerste opdracht die maar heel nipt gehaald wordt en 5000 euro oplevert.
Zijn mogelijke acties zaten daarvoor bij de oriëntatie-opdracht, zie post hierboven.
Het snelle abseilen verbaast me niet, daarmee laat hij minder dan een minuut liggen en daar ga je niet voor lopen klungelen. Hij laat wel meteen zien dat hij sportief en conditioneel fit is, en dat gaat hem bij de positieverdeling in latere opdrachten nog goed van pas komen.
Hij kajakt maar liefst vier kandidaten à 400 euro op het eiland (nog los van de goede antwoorden die opgemerkt hadden kunnen worden)
Opnieuw de fitte Bart aan het werk. Als hij opgemerkt was, had Bart foute antwoorden kunnen gaan geven, maar dat gebeurde niet. Wel zelf nog een keer uit de kano vallen op het laatst. En Alina die klaagde, dat hij zijn peddel wel in het water moest steken. Maar hij krijgt de complimenten van Els, wat we in afl. 2 nog even zien in de terugblik.
Hij kijkt niet in de doos en staat het zo toe dat 2000 euro verdient kan worden.
Bart is met zijn prikkelende opmerkingen hier misschien wel het meest mols van het stel, toch? Wie was er hier molser dan? En zelf in de doos kijken kon niet, daar lagen Jolien en Laure voor.
Ondanks ontmoedigingen van Salim neemt hij toch gewoon plaats voor de boogschutter (potentieel 500 en die was op twee minuten na ook echt verdiend).
Maar uiteindelijk gewoon niet verdiend. En daar heeft Bart met de bagageverdeling zeker aan bijgedragen.
Doet er niets aan om de verkeerde hond uit te kiezen en vindt zo de truffels à 1000 euro.
En zo heeft de mol elk jaar wel een opdracht waarbij hij het goed mag doen, en 1.000 euro is op de hele pot nou niet zo'n geweldig groot bedrag.
Ik vind het wel heel kras om Bart die volledige 5.000 euro voor de groepsfoto aan te rekenen, alleen omdat hij snel abseilt? Vier kandidaten overzetten oké, maar dat hadden er ook twee kunnen zijn als de bel al geluid was voordat Bart terugkwam op het eiland. Hij heeft nog even gerekt. Hem 2.000 euro aanrekenen voor de doos van Pandora, daar snap ik helemaal niets van. Ik wil best gaan rekenen, maar dan kom ik op 1.800 euro, hooguit 2.600 euro in de pot gebracht, na 2 afleveringen.
Afl 2: bij de trappen is Bart net het meest kandidaats. 2 tenten? Oke de 2 sterkste droegen ze, zij vertraagden de groep niet, 0,0 invloed. Bart gaat op kop en zet een meloen op zijn hoofd : 500 euro + ze keren niet terug. Hoe kan je dit als mols zien?
Ik zie hem daar juist als heel mols, doordat hij de zwaarste dingen voorstelt en die zelf gaat dragen met Salim. Dat betekent dat de andere bagage die ook mee moet door de anderen moet worden gedragen, die zijn nu dus zwaarder bepakt. Bart trekt op kop, meteen al helemaal in het begin Salim een duwtje in de rug geven dat het harder moet, en je ziet dat de groep verschillende keren uiteenvalt en sommigen achteraan uitgeput raken.
Met die meloen had hij wat mazzel dat ze te laat aankwamen, maar 2x teruggaan was blijkbaar voldoende, 3x hoefde niet. Dus moest hij erop vertrouwen dat de Sisyphus-opdracht zou mislukken. Een gok, maar dat is dan een goede inschatting geweest. Wat ik vooral opvallend vind is dat hij het doet, waardoor ik vermoed dat Bart getipt was dat het uiteindelijk niet gevaarlijk was.