Bart komt inderdaad vaak op sleutelposities terecht, alleen verdenk ik hem niet:
- Bij het kanoën doet hij alles goed, hij valt 1x omver maar brengt iedereen wel op tijd binnen.
- Hij is verantwoordelijk voor de gevonden truffel en dat levert al 1000 euro op. (zie hem maar die hond dragen)
- Bij minotaurus levert hij als enige geld op, opnieuw 1000 euro.
- Bij de bourgondiërs hebben ze net te weinig gegeten. Dit komt omdat ze de drank niet op was. Als mol sla je toch snel die drank achterover?
Ik zie in hem eerder een slimme kandidaat die enkel om zichzelf geeft in het spel en wilt winnen.
Ik ga jou nooit op andere gedachten brengen natuurlijk maar:
- Kano, hij heeft de parasailers niet kunnen helpen. Is druk bezig met mensen overzetten maar kan (in mijn ogen dan) niet meteen alles verpesten na zijn 10k vrijstelling. Misschien hoopte hij dat ondertussen de bel geluid zou worden.
- De truffel is niet te weerleggen behalve met de opmerking dat het niet ongewoon is bij DeMol dat de mol een opdracht gewoon meedoet (zoals de Disco van vorig jaar bijvoorbeeld, het worstelen in Mexico of Gilles en de gans).
- Minotaurus. Er wordt maar 1000 verdiend en dit ten koste van 40% vd hartslagen. Verder is hij vooral bezig de anderen op te jutten. Minimale opbrengst en mol = held
- Bourgondiërs. De mol is ook bij de sporters niet geslaagd. Ik vind dat de eters er werkelijk alles aan doen de boel te verstieren helemaal als je later weet wat echt de bedoeling is.
Verder denk ik dat er voor alle overgebleven kandidaten wel meer van dit soort "waarom doet hij/zij dit dan?" momenten te benoemen zijn. Dan vind ik die van Bart nog veruit het minst in aantal.