Ik heb dat zeker gedaan en bij mij scheelde het niet veel, maar juist omdat ik amper acteerwerk dacht te zien kon ik nooit de overstap maken. Als Alina de Mol is speelt ze het ongelofelijk subtiel en naturel. Waar vind jij haar minder subtiel acteren? Ben ik heel benieuwd naar.
Ze speelt het inderdaad ongelooflijk subtiel en naturel, dat ben ik met je eens. Dat is wat haar zo’n sterke mol maakt. Het valt moeilijk te geloven als je het de eerste keer ziet.
Maar soms kan je het wel zien aan details vind ik.
Uit het hoofd:
- bij de archeologische voorwerpen duidt ze op het eind correct de twee fouten aan (de 2e wel NADAT de eerste door de groep weerlegd wordt). Als Gilles zegt welke fout waren, toont ze haar standaard ontgoocheling-proef mislukt acteerwerk terwijl je van een kandidaat zou verwachten dat die de groep nog eens zou op wijzen dat ze het bij het rechte eind had.
- ook bij de parachute opdracht voert ze haar standaard nummertje van teleurstelling op omdat Salim en Dorien voor de vrijstelling kozen, terwijl ze dat op dat moment volgens het verloop van de proef allang wist dat ze niks had.
- reactie als blijkt dat de verkeerde taart op huwelijk is gekozen lijkt toch wel wat geacteerd
- hoe ze reageert op Salims terugkeer (met traan en al) is toch wel subliem te noemen als ze de mol is
Er zijn ook andere dingen. De manier waarop Jolien soms naar Alina kijkt, bvb. als ze op het terras de opdracht met de kamers voorlas, maar ook eerder al bvb in de bootproef wanneer Bart net de vaas met het nadeel heeft geschoten, zijn ook de moeite om te herbekijken.