- Barts zogenaamd verbaasde reactie bij het afvallen van Christian kan ik ook niet rijmen met een Alina-verdenking.
Zal ik doen! Bedankt voor je uitgebreide antwoorden in elk geval, heel sportief! Al ben ik dan niet overtuigd, maar dat zal denk ik ook niet meer gebeuren deze week.
Newbie2, kom naar deze tunnel! Volgens mij zaten we vorig jaar ook in dezelfde tunnel. Die klopte toen niet, maar deze klopt wel.
Nou ja... Ik heb net alles op een rijtje gezet en ik zit veel te vast in deze tunnel om te veranderen. Ik kom telkens bij Alina uit, maar ik moet zeggen dat Bart ook behoorlijk verdachte acties heeft gedaan. Wat mij betreft is de mol een van beide.
Jolien heb ik ook wel meegenomen bij mijn verdenkingen, maar daar geloof ik echt niet meer in.
Om even wat dingen toe te voegen: ik denk dat Bart verbaasd was, omdat hij wist dat Christian Alina verdacht (Christian noemde bv dat hij haar gedrag bij het stelen verdacht vond). En ik denk dat Bart ook Alina verdenkt. Wat bijvoorbeeld blijkt uit het feit dat hij opdrachten met haar wil doen en haar ervan weerhoudt om te hardlopen. Ik ben het met je eens dat het ook verklaarbaar is van Bart als hij de mol zou zijn.
Dat is wel grappig.
Zelf denk ik dat Bart oprecht verbaasd was (als kandidaat), omdat Christian blijkbaar meer vragen fout had als hij. Dat zegt hij ook; het gaat maar om een paar vragen.
Voor mij zegt het gedrag van Alina in aflevering 4 alles; ze heeft hier alles gedaan wat een mol kon doen. Vertragen, verkeerde antwoorden geven, bijna te laat aankomen... Daar leek Bart het juist goed te doen bij het golven.
Bij de parachute-ondervraging was het Alina die tegen de groep zei dat iedereen moest vertellen dat ze allemaal hadden gesprongen. Het is dan weliswaar Bart die er met de vrijstellingen vandoor gaat (verdacht), maar Alina heeft als eerste de boel op scherp gezet (megaverdacht), op een subtiele manier.
Ook in aflevering 5 even dat poortje van 500 euro omrijden; erg toevallig, zeker als je niks zou zien? Bart is hier ook verdacht trouwens, maar toch heb ik de indruk dat Alina hierin het meest actief heeft gemold. Al dan niet samen met haar moeder.
Bart is behoorlijk verdacht, maar voor mij geeft de doorslag dat Alina in veel gevallen de aanzet geeft. Niet altijd duidelijk, meestal subtiel en het komt heel natuurlijk over. Zoals gezegd: ik denk vooral dat ze fantastisch molt.
@Convans en @Belgian Mol: heel leuk om met jullie in dezelfde tunnel te zitten. Deze moet wel kloppen toch?
Bedankt ook voor jullie bijdragen.
Ook fijn om van iedereen alle argumenten te lezen, dat helpt enorm.