Was eerder een insider met Belgian Mol toen we in de Sarah tunnel zaten
Ja, dat weet ik nog wel. Ik bleef toen heel stug in een andere tunnel zitten, wat ook niet bleek te kloppen.
Maar dat kwam vooral, omdat ik de echte mol niet als mol wilde zien. Tja...
Ontopic
:Dit vind ik toch wel een andere situatie: ik zit volop in deze tunnel, maar kan me ook wel voorstellen als het toch Bart of Jolien is. We hebben van alle kandidaten verdachte, maar ook onmolse acties gezien.
Maar, in tegenstelling tot Alina, vind ik hun onmolse actie minder goed verdedigbaar. En Alina's reactie op haar 'groene pijl' vond ik ook veelzeggend: beetje tegenstribbelen, maar niet teveel. En haar blik: 'told you so...' (zo kwam dat op mij over) Ze zei ook iets van: 'Goed gedaan...' Dat kan worden uitgelegd als een kandidaat die geïrriteerd is, maar ik zag er vooral een sarcastische mol in.
Maar goed: ik lijd echt wel aan tunnelvisie.
Wat het gedrag van de afvallers betreft, ik heb zelf ook weleens een mol afgeschreven, omdat volgens de montage de afvaller de mol verdacht. Dan is het: of een zichtbare mol (omdat veel kandidaten de mol verdenken), of een montage-ding. Dat de afvaller stiekem (ook) iemand anders verdenkt, maar dat dat niet duidelijk is. Ik heb mij nu voorgenomen om daar niet meer op te letten. Overigens zou het ook best kunnen dat Bruno Laure verdacht (bij de taart-opdracht) en er op haar is uitgegaan ipv Alina.
** aanvulling ** Wat het wel/niet gas geven betreft, lijkt het mij vrij logisch dat de mol precies weet welke snelheid voldoet. Salim gaf iets teveel gas (boven de 70, denk ik?), wat een minder betrouwbare indruk geeft en kwam in het X3-vak. Dat vond ik verdacht van hem, maar hij is dus niet de mol.
Bij iets minder gas geven, kom je dus uit op X0. En dat is volgens mij ook wat Alina heeft gedaan, 70 rijden (en misschien iets minder). Dat was voldoende om in het X0-vak te komen. Denk ik.