Auteur Topic: Saddam opgepakt  (gelezen 4109 keer)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Saddam opgepakt
« Gepost op: 15-12-2003, 14:17:15 »
Ze hebben hem eindelijk te pakken gekregen ::ok::

Maar nu? Wat vind jij wat ze met hem moeten doen (ja, voor eeuwig opsluiten natuurlijk ::)) en komt het nog goed met Irak of moeten we ons nu zorgen gaan maken dat ze wraak willen nemen? :-\

edit:oeps verkeerd knoppie-cora
« Laatst bewerkt op: 15-12-2003, 15:40:07 door Cora Bora »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
Re: Saddam opgepakt
« Reactie #1 Gepost op: 15-12-2003, 15:39:40 »
Ze hebben hem eindelijk te pakken gekregen ::ok::

Maar nu? Wat vind jij wat ze met hem moeten doen (ja, voor eeuwig opsluiten natuurlijk ::)) en komt het nog goed met Irak of moeten we ons nu zorgen gaan maken dat ze wraak willen nemen? :-\

wie zijn we en ze??  ;D

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #2 Gepost op: 15-12-2003, 15:53:34 »
Ze zijn de Amerikanen en we is de mensheid in het algemeen ;)
en de andere ze zijn de Irakezen :P
« Laatst bewerkt op: 15-12-2003, 15:55:22 door Tijgertje »

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #3 Gepost op: 15-12-2003, 15:55:18 »
Ze zijn de Amerikanen en we is de mensheid in het algemeen ;)

ik had het over de tweede ze... ze wraak nemen..  :P

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #4 Gepost op: 15-12-2003, 15:56:43 »
ik had het over de tweede ze... ze wraak nemen..  :P
Ik had net mijn bericht aangepast... de Irakezen dus, tenminste, de aanhangers van Saddam want daar zijn er helaas ook nog genoeg van over gebleven :-\

Offline LC

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
« Reactie #5 Gepost op: 15-12-2003, 17:34:26 »

Het klinkt vaag, maar ik wil er met dat eeuwig opsluiten een correctie maken. Wat hard maar laat hem net zo sterven als duizenden mensen hebben ondergaan, gewoon tegen de muur zetten die vent

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 15-12-2003, 18:19:45 »
Hoewel het niet bepaald humaan te noemen is, kan ik me je reactie goed voorstellen. Ik heb een andere straf voor hem, eentje die hem misschien uiteindelijk ertoe zal brengen belangrijke inlichtingen te verstrekken:

Hem dag in dag uit gedwongen naar video's laten kijken waarop duidelijk te zien is, wat hij zoal heeft aangericht. Dit houdt niemand langer dan een paar dagen vol zonder onder de druk te bezwijken. Ja, het is een vorm van martelen, het is een beetje oog om oog, tand om tand, en dat is eigenlijk niet de methode. Maar als het er uiteindelijk toe leidt, dat hierdoor belangrijke kopstukken uit zijn partij worden opgepakt, zodat het ''kaartspel'' compleet kan worden gemaakt, dan vind ik die methode weliswaar hard, maar onder de gegeven omstandigheden wel geoorloofd.

Ik sluit mijn  ogen niet voor het superieure gevoel dat Bush nu heeft, het zal hem goed uitkomen bij de presidentsverkiezingen volgend jaar. Onder ZIJN presidentschap is immers een van de meest gehate dictators (ex-dictators) opgepakt. Maar vergeet niet, dat door het beladen verleden van de naam BUSH ook zoiets heeft kunnen plaatsvinden als de WTC-aanslagen.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2003, 19:00:48 door bodejos »

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 15-12-2003, 19:58:32 »
Het klinkt misschien wat raar, maar toen ik hem gisteren zo zag zitten... had ik echt medelijden met hem.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline marco polo

• Forumlid
  • ontdekkingsreizen is een kunst
« Reactie #8 Gepost op: 15-12-2003, 21:02:56 »
Hem vermoorden, wat moeten we dan met Bush doen. We vergeten dat Irakezen nu van de ene dictator naar de andere dictatoriele overheersing gaan, de overheersing van het geld.. 

Het is nog steeds zo dat in grote delen van irak Amerika een grotere vijand is dan saddam ooit was. Verder is het erg cru dat het juist amerika was dat saddam in het zadel hielp als bondgenoot tegen de ayatollahs van iran.

Ik jank voor het volk in het middenoosten dat verlost is van een tiran maar nog lang niet vrij is  ::niet-ok::

En nee ik ben geen  moslim extremist, maar de oorlog tegen terrorisme lijkt verdacht veel op een oorlog voor de iraakse olie, want waaraa blijven de amerikanen met hun aanvallen op bv isreal, palestina, de eta en de ira. He wat raar daar zijn ze niet te zien, he wat raar daar is geen olie..

Aan alle verhalen zijn er 2 kanten , jammer dat wij(via nederlandse tv) enkel 1 kant te zien krijgen en die klakkeloos aanvaarden als werkelijkheid... Praat eens met wat irakezen en je hoort de andere kant. Er is geen vriend in dat land, enkel vijand.. zeker nu de autoriteit weggevallen is ( een prima voorbeeld is een volkenstaat als Joegoslavie en de corruptie nadat hun leider tito dood was).

Over Saddam geen goed woord, maar helaas over Bush ook niet.

Jos het beladen verleden van de naam Bush??, ik zou eerder spreken over het beladen verleden van de gehel amerikaanse presidentshistorie, ze houden zich met alles bezig in hun achtertuin( de hele wereld) maar de econiomische en maatschappelijke malaise aanpakken in eigen land ho maar.

1 ding doet Amerika goed, voor vluchtelingen uit Azie en afrika is de Vs niet langer meer het beloofde land..

« Laatst bewerkt op: 16-12-2003, 22:53:45 door marco polo »
jong geleerd is oud gedaan, was ik maar jong gebleven

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #9 Gepost op: 16-12-2003, 00:01:10 »
Ik noem de naam Bush, omdat het een familie is, die haar rijkdom heeft vergaard door in Amerika huisbankier te spelen voor Nazi-Duitsland. Maar de WTC-aanslag in 2001 was het vereffenen van een oude rekening uit 1991, iedereen die het gezonde verstand gebruikt, kan dat weten.

Offline marco polo

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 16-12-2003, 00:17:50 »
oei, jij durft er een jaartal op te plakken, het gaat om de gehele houding van america tegen het konflikt in the middle east en hun zogenaamde neutrale houding.
Hoe neutraal kun je zijn, als je eerst de ene en dan de andere zijde steunt. Dus wil je een reden voor september 11. neem er maar 1, elk incident in het middenoosten en de interventie of juist non interventie van VS (vntroepen) is op zich al een reden.

Ik praat hiermee de aanslag op wtc niet goed, want er is geen manier om zoiets goed te praten. Maar ik wil enkel aantonen dat waar er 2 honden vechten er 2 schuld hebben en dat elke actie een reactie tot gevolg heeft.

Ik herinner me operatie Desert Storm , we vallen alleen militaire doelwitten aan?? yeah right en kom niet af met geneuzel over matige trefzekerheid van die raketjes die meer kostten dan wat er nodig is om 200 stervende kinderen te voeden. Hoe cru dat dan door 1 zon raket 500 arme kindjes omkomen.

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 16-12-2003, 00:20:53 »
Het klinkt misschien wat raar, maar toen ik hem gisteren zo zag zitten... had ik echt medelijden met hem.
Had ik ook n beetje :-[ en dan laten ze die beelden zien dat mensen feestvieren en alles omdat hij 'hangt' :-\

Maar de WTC-aanslag in 2001 was het vereffenen van een oude rekening uit 1991, iedereen die het gezonde verstand gebruikt, kan dat weten.
Bij mijn weten werd Bin-Laden toch als verantwoordelijke daarvoor gezien  ??? Of moet ik hier nou juist uit opmaken dat je denkt dat Bin-Laden en Saddam een verbond hebben hadden? Iig: (met alle respect hoor maar) ik denk niet dat jij of iemand anders genoeg informatie heeft om die  link (of welke connectie dan ook) te leggen, hoeveel gezond verstand je dan ook mag hebben. Vermoeden/speculeren kan je natuurlijk wel altijd. En ten 2e is het nog maar de vraag of de informatie die de hele wereld krijgt wel klopt. Soms betwijfel ik de waarheid van Amerikaanse berichten. Eerdere post van Marco Polo onderstreept dit nog maar eens (of onderstreep ik nou die post? Naja, whatever). De Amerikanen liegen dan niet zo opvallend als Al-Shahaf (ofzo) maar toch... 

Offline marco polo

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 16-12-2003, 00:21:22 »
Voor wie echt geintresseerd is ga eens op zoek naar stukken van Lakoff uit 1991 over de gulf war. Nog steeds BRAND actueel, want er is geen barst veranderd.,. Ikzelf ben het niet met alles eens wat er instaat.

Offline rudeangel

• Forumlid
  • Het leven is leuk!
« Reactie #13 Gepost op: 16-12-2003, 00:22:09 »
Hallo Bodejos, even een vraag:

1- Wat heeft het feit dat Saddam Hussein is opgepakt te maken met het feit dat de familie Bush huisbankier heeft gespeeld voor Nazi-Duitsland? ???

« Laatst bewerkt op: 16-12-2003, 00:27:09 door rudeangel »

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 16-12-2003, 09:06:15 »

watje !!  ;) :P :-*
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 16-12-2003, 09:17:06 »

Had ik ook n beetje :-[ en dan laten ze die beelden zien dat mensen feestvieren en alles omdat hij 'hangt' :-\

Ik hoor dat van heel veel mensen om me heen. En iedereen heeft zoiets van, mag ik dat wel hardop uitspreken. Dus ik vind het sowieso al goed dat jullie het hier gewoon neerzetten. Ik had ook even toen ik de eerste beelden zag een gevoel van, aaah wat zielig. Moet wel zeggen dat als je vervolgens een filmpje te zien krijgt met wat hij allemaal aangericht heeft, dat dat ook wel weer snel over is.
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #16 Gepost op: 16-12-2003, 09:20:30 »
Ik vond het absoluut nํet zielig :-X
Wat ik nou juist wel weer grappig vond was dat de Amerikanen bijna een granaat in dat hol hadden gegooid en toen Saddam maar snel naar boven kwam zei dat hij wel bereid was om te onderhandelen ;D  Hij heeft nog humor ook die Saddam :P

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 16-12-2003, 09:24:09 »
Ik hoor dat van heel veel mensen om me heen. En iedereen heeft zoiets van, mag ik dat wel hardop uitspreken. Dus ik vind het sowieso al goed dat jullie het hier gewoon neerzetten. Ik had ook even toen ik de eerste beelden zag een gevoel van, aaah wat zielig. Moet wel zeggen dat als je vervolgens een filmpje te zien krijgt met wat hij allemaal aangericht heeft, dat dat ook wel weer snel over is.

Had ik nou geen seconde last van. Ik vond 'm wel 10 jaar ouder lijken en hem er als een echte zwerver uit zien. Ik had eerder medelijden met degenen die hem moesten onderzoeken... bah  :(
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #18 Gepost op: 16-12-2003, 09:27:02 »
Ik had toen op teletekst gelezen dat hij een opplakbaard zou hebben en toen dacht ik dat heeft hij toch niet nodig omdat hij een eigen baard had en toen kreeg ik gelijk zo'n beeld voor me dat hij  zo'n vilt-kerstmannenbaard op had...  ::)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #19 Gepost op: 16-12-2003, 11:03:29 »

En nee ik ben gewoon moslim extremist, maar de oorlog tegen terrorisme lijkt verdacht veel op een oorlog voor de iraakse olie, want waaraa blijven de amerikanen met hun aanvallen op bv isreal, palestina, de eta en de ira. He wat raar daar zijn ze niet te zien, he wat raar daar is geen olie..

Aan alle verhalen zijn er 2 kanten , jammer dat wij(via nederlandse tv) enkel 1 kant te zien krijgen en die klakkeloos aanvaarden als werkelijkheid... Praat eens met wat irakezen en je hoort de andere kant. Er is geen vriend in dat land, enkel vijand.. zeker nu de autoriteit weggevallen is ( een prima voorbeeld is een volkenstaat als Joegoslavie en de corruptie nadat hun leider tito dood was).

Over Saddam geen goed woord, maar helaas over Bush ook niet.

Jos het beladen verleden van de naam Bush??, ik zou eerder spreken over het beladen verleden van de gehel amerikaanse presidentshistorie, ze houden zich met alles bezig in hun achtertuin( de hele wereld) maar de econiomische en maatschappelijke malaise aanpakken in eigen land ho maar.

1 ding doet Amerika goed, voor vluchtelingen uit Azie en afrika is de Vs niet langer meer het beloofde land..

::ok:: ::ok:: helemaal mee eens. het bekende verhaal: meneer niks tegen meneer helemaal niks. ben dan ook niet van plan om het te doen voorkomen of de amerikanen ons hebben verlost van een tiran. saddam tiran? ja! maar wel gecreeerd door de amerikanen...in andere tijden. bleeeeeeeh, tis maar hoe het ze uit komt.  ::niet-ok::