Op datzelfde 'andere forum' viel het onder meer Cedric op dat Alina in de Minotaurusopdracht de letter E van Echidna spelt als 'Egel'.
Natuurlijk heb ik haar aparte spelling van Echidna met onder meer haar eigen naam als letter A ook hier op het forum zien langskomen, maar het bovenstaande even als reactie op de voorgaande post.
Wat Mateo (van dat andere forum) en mij intrigeert: hoe kan een kandidaat die zich in een behoorlijk stresserende situatie bevindt er op dat moment aan denken dat een Echidna de Engelse benaming voor een (mieren-) egelsoort is? Zijn er veel mensen hier, die dat -zonder op te zoeken- wisten trouwens? Wellicht behoren egels tot Alina's lievelingsdieren, dat kan natuurlijk...
Deze egelsoort lijkt, wat betreft zijn voorpoten vooral, op een mol, met zijn grote graafklauwen.
Zoals bekend werd met de Echidna in de opdracht geen egel, maar de mythologische slangengodin bedoeld, het vrouwelijk serpent, de oermoeder aller monsters.
Onder meer van de Chimaera, de Nemeïsche leeuw (kwam die niet voor in de trailer?), de Sfinx, de Hydra en Kerberos/Cerberus.
Zie hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Echidna_(mythologie)
En dan: de laatste letter van Echidna werd door Alina gespeld als Alina.
We gaan in deze reek van Omega (laatste letter van het Griekse alfabet) naar Alfa (eerste letter). Dit vertelde de voice-over in aflevering 1 als ik me goed herinner.
Oftewel:
Uitgaande van de laatste letter van Echidna, A (Alina) komen we terecht bij de eerste letter E van Echidna , de mierenegel met zijn molachtige graafklauwen?
Of gaat het toch om het geheel: Alina als 'serpent', oermoeder der monsters?