Wie is de Mol NIET? - Aflevering 3Voor iedere actie die voor mij 'kandidaats' lijkt, ga ik een kandidaatspunt geven. Wie op het einde het minst aantal punten heeft, zou dan de Mol moeten zijn. Dit puntensysteem heb ik nog nooit toegepast, dus het is nog de vraag of het effectief gaat werken.
Ik begin even met een extra kandidaatspunt van de vorige aflevering:
- Armworstelen: Bruno stelt voor om dit door 1 persoon te laten doen. Alina zegt meteen dat het er minstens twee moeten zijn. Een kandidaatspunt voor
Alina, want als Mol ga je hier meegaan met Bruno.
Opdracht 1 - Rafting- MOLPOSITIE: maakt hier niet veel uit. Er zijn hier 2 mogelijke scenario's:
1. Je doet je best en verdient veel geld, maar het verschil is meer dan 10 seconden.
2. Je zorgt ervoor dat er weinig geld wordt verdient, maar het komt wel in de pot.
- Christian stelt voor dat zijn team gaat voor de winst, maar dat ze er wel voor moeten zorgen dat het geld in de pot zal komen. Later, wanneer ze duidelijk een grote voorsprong hebben, zegt hij dat ze moeten vertragen om het geld te kunnen verdienen. Een kandidaatspunt voor
Christian.
- Dorien en Laure hebben geen moeite gedaan om de steen met het nadeel er tussen te steken. Als Mol kan je dat beter wel doen, want dan is het andere team kansloos. Kandidaatspunten voor
Dorien en
Laure.
Opdracht 2 - Archeologische opgravingen + De feta beeldhouwers
MOLPOSITIE: de Mol zit het liefst bij deze opdracht, want zo kan je ook invloed hebben op de andere opdracht. Kandidaatspunten voor
Christian,
Dorien,
Els en
Salim.
2a - Archeologische opgravingen:- Alina gaf aan dat de zandloper niet bij de oudheid moest staan, maar omdat er nog iets niet juist stond zou dit geen verschil maken. Hier ga ik na lang twijfelen geen punten geven.
- Laure geeft heel goede dingen aan en er lagen dankzij haar ook een aantal dingen juist. Een kandidaatspunt voor
Laure.
- Bart neemt het voortouw bij het identificeren van de beelden en duidt er meteen twee goed aan. Een kandidaatspunt voor
Bart.
2b - De feta beeldhouwers:- Christian komt met het idee om bij iedereen één ding uit te vergroten zodat het duidelijk is wie welk beeld is. Dit was een heel goede tactiek, dus een kandidaatspunt voor
Christian.
- Laure spreekt Jolien tegen wanneer ze Salim bij het beeld van Bart wou zetten. Een kandidaatspunt voor
Laure.
- Alina merkt de vlechten op en zo werd snel duidelijk dat dat haar beeld is. Een kandidaatspunt voor
Alina.
Opdracht 3 - De minotaurus- Bart is voor mij de enige kandidaat die dit hele spel juist heeft aangepakt. Een kandidaatspunt voor
Bart.
- Salim houdt Jolien tegen om iets tegen Bart te zeggen terwijl hij nadrukkelijk vroeg om niks te zeggen. Een kandidaatspunt voor
Salim.
- Dorien en Els hebben zonder fouten de informatie die de kandidaten nodig hadden correct doorgegeven. Kandidaatspunten voor
Dorien en
Els.
De "Wie is de Mol NIET?"-tussenstand na aflevering 3Ik vond het persoonlijk de moeilijkste aflevering tot nu toe... Iedereen werd heel verdacht in beeld gebracht, maar ik heb mijn best gedaan het zo objectief mogelijk te bekijken. Suggesties zijn net zoals vorige weken altijd welkom, want jullie hulp kan altijd handig zijn!