Ik had het hier nog niet geplaatst, maar ik zal het toch nog even doen.
Wie is de Mol NIET? - Aflevering 1Voor iedere actie die voor mij 'kandidaats' lijkt, ga ik een kandidaatspunt geven. Wie op het einde het minst aantal punten heeft, zou dan de Mol moeten zijn. Dit puntensysteem heb ik nog nooit toegepast, dus het is nog de vraag of het effectief gaat werken.
Opdracht 1 - Deal met de Mol- MOLPOSITIE: Ik denk dat de Mol hier niet te veel wil opvallen en dat hij/zij daarom niet als hoogste of als laagste zal bieden. Ook een veel te opvallend laag bod, zoals 400 euro, heeft totaal geen zin en is heel raar. Daarom ken ik kandidaatspunten toe aan
Bart (10.200 euro),
Gilles (0 euro),
Christian (0 euro) en
Jolien (400 euro).
- Bij het moment wanneer de kandidaten te horen krijgen dat ze meegaan, heb ik besloten om geen kandidaatspunten uit te delen. Ik was geneigd om Salim en Jolien een punt te geven omdat ze heel spontaan reageerden, maar hier kan Gilles evengoed hebben gezegd "Jij gaat mee als Mol" of de Mol zelf kreeg toen ook voor het eerst te horen dat hij al meteen in actie moest schieten. Dus hier voor niemand een punt.
- Bij het 'Salim vs Selim' ga ik ook geen punten uitdelen aan Salim of een andere kandidaat. Als Salim de Mol zou zijn, is het logisch dat hij wordt aangesproken als SAlim en niet als SElim. Gilles De Coster of wie er daar dan ook zit, moet doen alsof de Mol de kandidaten nog nooit heeft ontmoet en als hij dan SElim zou zeggen, dan kunnen we al stoppen met zoeken. Als Salim de Mol niet is, dan wist de andere kandidaat al helemaal niet dat je zijn naam moest uitspreken als SElim.
Opdracht 2 - Groepsfoto in Meteora- MOLPOSITIE: Gilles komt hier in de vrije positie en dat zou ik als Mol niet willen. Als je hier molt, dan valt het te veel op. Ook zou ik hier niet bij de opdracht 'logisch denken' willen zijn. Als hier één iemand de oplossing weet, is het een kwestie van het goed uit te voeren en dan heb je geen invloed als Mol. Daarom zou ik liever bij de oriëntatie of mensenkennis willen staan. Bij deze opdrachten is het makkelijker om tijd te rekken. Kandidaatspunten voor
Gilles,
Dorien,
Jolien en
Alina.
- Jolien zegt Gilles zijn naam alvorens hij zichzelf - op beeld - heeft voorgesteld. Er zijn dus forummers die denken dat ze voorkennis had en dus wist dat hij Gilles is en vrij zou zijn rondlopen. Ik denk dat ze in de tijd dat ze daar al stonden al met elkaar hadden gepraat, want als ik naar Gilles zijn reactie kijk, vond hij het niet raar dat ze zijn naam kende. Hier dus voor niemand kandidaatspunten.
- Christian roept als eerste om hulp en dat zou ik niet doen als Mol. Hier geef ik een kandidaatspunt aan
Christian.
- Bruno sprak in de tweede opdracht Salim aan als SAlim, maar als je die bordjes met daaronder de namen de hele tijd hebt zien staan, vind ik het normaal dat je SAlim zegt i.p.v. SElim. Mensen vergissen zich soms of vergeten iets, zeker Bruno die graag nepmolt. Geen punten.
- Bruno geeft in het begin aan dat het kaarten bij hem zou kunnen passen, maar later zetten ze dat bij Christian. Na het proberen van een code roepen ze weer door wie er kaartspeelt, totdat Laure erbij komt dat het eerder goochelen zou kunnen zijn. Kandidaatspunt voor
Laure.
- Jolien haar reactie op de vraag van Gilles "Is er iemand van jullie die aan paardrijden doet?" lijkt mij heel spontaan, want ze denkt dat ze iets met een paard moeten doen. Ook reageert ze heel spontaan dat zij bij de mellowcakes hoort. Een kandidaatspunt erbij voor
Jolien.
- Alina haar reactie toen Gilles het had over een vlag lijkt mij ook heel spontaan. Ook hoe ze de dingen over het paard en de gitaar was aan het door roepen vond ik heel kandidaats. Hier geef ik dus een extra kandidaatspunt aan
Alina.
-
Jolien komt met de juiste oplossing bij het 'logisch nadenken', dus zij verdient hier een kandidaatspunt.
- Laure komt bij de oriëntatie-proef op het idee dat de laatste Mechelen moet zijn. Een kandidaatspunt voor
Laure.