BART (vervolg)
Afl. 5 – ‘Ik denk dat de ideale positie van de mol bij de paparazziproef wel bij de verkenners was. Of er al dan niet een juiste foto wordt genomen, ga je vooral verwijten aan de cameraman, degene die de foto’s neemt, en niet aan de verkenner. Dus als je het wilt laten saboteren, dan is dat ideaal. Je kiest je locatie, en als het misloopt heb je het niet gedaan’.
Afl. 6 – ‘Ik voelde die onmiddellijk komen. Dat was zo snel. En ik zeg: fuck jong, ik zeg ja allee dat kan toch niet. Hoe oud is die tiep? En dan begin je alles te geven, maar het gaat er een beetje bergop en dan die stenen liggen daar los, en.. Ja, ik weet niet hoe het gebeurd is, maar ik ga daar op mijn gezicht’.
‘Wat is de kans dat je op de ochtend van de pentatlon je voet omzwikt. Toen dat gebeurde bij Alina, dat zat het wel in mijn hoofd, is dat nu echt of niet? Ik heb daar niks van gezegd. Voor mij is dat zeker een mogelijkheid dat dat allemaal gefaket was’.
Afl. 7 – ‘Ik was er niet bij, dus ik kan het niet inschatten, maar de enige die gepakt geweest is aan de kassa was hij. De enige die een pijl binnen heeft gekregen, of eigenlijk op zijn been heeft gekregen, was hij. Hij heeft toch nog een of ander been gemanoeuvreerd in een positie waarin dat hem kon beschoten worden’. (biecht volgt op die van Jolien, die Christian verdenkt)
‘Ik ben vandaag in de auto gestapt met een gevoel van ah, dju, een gemiste kans’.
‘Het komt nu op de vragen aan, want ik weet wie de mol is. Maar ik denk dat anderen het ook weten’.
JOLIEN
Afl. 1 – (over de vrijstelling) ‘Wie laat er nu in godsnaam die teller tot 10.000 euro komen? Ik snap dat echt niet, hè. Voor hetzelfde geld geraken we niet meer op 0. Ik leg niet bij uit mijn eigen zak, nee. Dat doe ik niet’.
‘Laure is gewoon een ongelooflijk intelligente vrouw. Die kan dat. Die is zo intelligent, maar zo lief. Dus ik wil het niet geloven, maar die kan de mol zijn.’
Afl. 2 – ‘Bruno heeft tegen me gezegd dat Alina telkens wou gokken en niet wou afgeven. Oké, ze heeft keiveel gewonnen, proficiat, maar ze kon ook alles verloren hebben voor ons’.
Afl. 3 – ‘Alina zit niet meer onder de radar voor mij. Ik vind haar meer en meer verdacht de laatste dagen. Om een of andere reden gaat ze er toch voor om de helft te pakken van de hartslagen die we nog over hebben. Terwijl we totaal niet weten of ze zich rustig kan houden of niet. Wat heeft zij daar… ter plekke staan trappelen zodra ze uit zicht was? Dat kan ook, hè?’
Afl. 4 – ‘De mol gaat sowieso voor de pasvragen. Die gaat toch niet voor het geld. Die gaat toch niet effectief dat geld in die envelop steken. Dat geloof ik in geen 100 jaar’.
Afl. 5 – ‘Sacha, die ook wel heel opmerkzaam is en ook wel… Voor ik zei wie mijn verdachten waren heeft hij direct gezegd twee van de drie mensen op wie ik zit. Dus ik heb een beetje zijn raad gevolgd en gewoon de test op hen ingevuld. Dus als ik eruit lig is het zijn schuld, daar komt het op neer’.
Afl. 6 – ‘Bij de ballonkamer is het zo, Christian was er als tweede uit, echt direct na mij. Hij heeft drie keer moeten kijken. Wat heeft hij dan bekeken? Allee. Sorry maar, ik vond dat heel raar’.
‘Ik had gewoon na die pasvragen en na die hoofdverdachte van Salim moeten stoppen en daarmee content moeten zijn, maar op dat moment denk je: hetgeen er nu al gebeurd is, klopt ook effectief. Dus misschien zegt hij inderdaad echt gewoon de waarheid, om je te misleiden. Dan denk je: ik ga er gewoon voor. Maar bon, ik had dat niet moeten doen hè. Dat is niet slim hè’.
Afl. 7 – ‘Christian is gepakt geweest bij het stelen in de winkel, en juist natuurlijk met de twee artikelen die daar gingen zorgen dat het bedrag verdriedubbeld zou worden. Dus dat is ook weer vrij gek, hoe komt het dat hij juist op het einde dan gepakt wordt met een blok feta en yoghurt in zijn zakken, terwijl hij met een fucking grote pizza naar buiten gewandeld is?’.
‘Ja, ik weet het niet natuurlijk hè. Heeft hij zijn voetje laten hangen? Dat kan, hè’. (biecht volgt op die van Bart, die Christian verdenkt)
‘Ik ging sowieso mijn vrijstelling genomen hebben. Ongeacht of dat er nu al een vrijstelling weg was of niet, ik ging die koffer pakken. En dat is vrij goed uitgedraaid’.
‘Het klinkt een beetje triestig, maar in de voorlaatste aflevering ben ik eigenlijk altijd nog op twee mensen en niet op één iemand. Maar als ik op mijn gevoel afga, dan is het Christian. En dan ging ik vanavond gewoon op Christian ingezet hebben’.