Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 411153 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #200 Gepost op: 22-03-2020, 12:15:18 »
Zelfs Met het hele gezin naar de bouwmarkt, omdat binnenblijven zo saai is.
Of naar de kringloop. Gisteren ook hele gezinnen die uitgebreid door de winkel heengingen, zonder iets te kopen, enkel als gezellig uitje. En klanten die het maar vreemd vinden dat het klantentoilet dicht is, of als we vragen om wat afstand te houden bij een vraag... Er was zelfs een oudere vrouw die zei blij te zijn dat wij nog open waren, zodat ze er nog uit kon... Toen ik daarop reageerde dat ik eigenlijk niet zo blij was vond ze dat maar vreemd.

Overigens las ik gisteren ook in de krant dat heel veel kinderen en jongeren zich er niks van aan trekken. Er zijn gewoon groepen van tientallen jongeren aan het voetballen... Ze zeiden dat indien de politie er wat van zou zeggen dat ze dan wel een plek gaan opzoeken waar de politie niet komt. De allerergste reactie vond ik echter van een jongen die zei: "ik blijf gewoon buiten, en mocht ik ziek worden dan is dat de wil van Allah..." Tsja...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 22-03-2020, 12:47:25 »
Er moeten gewoon een lockdown komen. Mensen houden zich toch niet aan de afspraken. Dan moet het maar onder dwang met boetes voor iedereen die niet normaal kan doen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #202 Gepost op: 22-03-2020, 12:50:17 »
Een totale lockdown gaat hier vrees ik niet werken. Zo eentje als in België zou interessanter zijn. Dat mensen nog wel kunnen trimmen, wandelen of zoiets, maar dan alleen of in gezinsverband. Als dat ook niet meer mag vrees ik dat er een verdubbeling van het aantal agenten bij mag gaan komen. Maar in ieder geval de 'gewone' winkels voorlopig dicht.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #203 Gepost op: 22-03-2020, 13:31:03 »
Ook een lockdown is niet de Oplossing volgens WHO. Nieuwe inzichten

er ontstaat gevaar  voor opnieuw stijgen van besmettingen zodra lockdown losgelaten wordt . Klinkt op zich logisch, maar wat moeten we dan.

Hopen dat er idd immuniteit ontstaat nadat je besmet bent geweest of in lockdown totdat er een werkend vaccin is.?

Strenge, donkere tijden.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #204 Gepost op: 22-03-2020, 13:33:49 »
Ook een lockdown is niet de Oplossing volgens WHO. Nieuwe inzichten

er ontstaat gevaar  voor opnieuw stijgen van besmettingen zodra lockdown losgelaten wordt . Klinkt op zich logisch, maar wat moeten we dan.

Hopen dat er idd immuniteit ontstaat nadat je besmet bent geweest of in lockdown totdat er een werkend vaccin is.?

Strenge, donkere tijden.

Yeah, dat werd eerder ook al gegeven als reden om niet direct superzware maatregelen te nemen. Dan krijg je eerder onvrede, en is er sneller druk om veel maatregelen te versoepelen zodra het iets beter gaat. Zodat er een tweede piek kan ontstaan.

Uitsmeren werkt uit dat oogpunt beter, maar heeft als nadeel dat het lang duurt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #205 Gepost op: 22-03-2020, 13:46:37 »
Gewoon afspreken dat je niet met meer dan 3 mensen samen mag komen ofzo.
Misschien een niet-populaire mening, maar wandelen/fietsen/hardlopen buiten is ook volksgezondheid. Moeten mensen zich uiteraard wel aan de 1,5m regel houden en dat zie je helaas nu niet gebeuren.

https://www.ad.nl/ad-werkt/zitten-is-dodelijker-dan-roken~a1f05853/

Mijn vermoeden is, dat mensen nu JUIST naar buiten gaan omdat een lockdown dreigt. Misschien moet je die onduidelijkheid maar eens wegnemen  ::jaja::
Ik denk dat er binnen no-time in Wuhan ook weer een 2e piek komt, door deze keiharde lockdown. Wellicht kunnen ze die wat beter indammen omdat ze alerter zijn.

You'll never walk alone

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #206 Gepost op: 22-03-2020, 17:47:36 »
Als je je niet aan de adviezen van de overheid houdt, ben je een covidiot

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 22-03-2020, 20:40:19 »
🜃

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #208 Gepost op: 22-03-2020, 21:14:19 »
Dus omdat er sowieso mensen doodgaan moet je dan risicogroepen maar onnodig gevaar laten lopen? En omdat er altijd mensen zijn die zich niet aan de regels houden, de regels ook maar niet invoeren? Wauw. Dat zit gevaarlijk dicht tegen eugenetica aan. Lekker de zwakkeren opofferen voor het algemene belang van de samenleving, ofzo.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #209 Gepost op: 22-03-2020, 21:16:36 »
Ik ben het eens met Starlight. Hoe laks bepaalde mensen zijn. Ik zeg niet dat mensen zich moeten opsluiten, maar je moet het niet opzoeken.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 22-03-2020, 21:20:22 »
Een totale lockdown gaat alleen werken als de hele wereld er aan meedoet toch?
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #211 Gepost op: 22-03-2020, 22:56:58 »
Een totale lockdown gaat alleen werken als de hele wereld er aan meedoet toch?

Er zijn mensen die willen het gewoon niet weten. Ik postte gisteren nog een plaatje van Bondi Beach (Sydney) met vol strand, maar dit was Scheveningen vandaag:

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 22-03-2020, 23:25:38 »
Ja dat schiet ook niet echt op. Je moet het natuurlijk ook niet gaan opzoeken

Wat ik bedoel is meer dat als je een lockdown wil dat je het dan overal moet doen omdat het virus zich anders blijft verspreiden op de plaatsen waar geen lockdown is en de plaatsen die in lockdown gaan na de lockdown alsnog het virus gaan krijgen....

Van wat ik om me heen hoor lijkt Social distancing me de beste manier om het virus zo klein mogelijk te houden........ maar ik ben natuurlijk ook geen expert ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 23-03-2020, 00:43:34 »
Het virus lijkt letterlijk in de lucht te blijven hangen. In Italië raken nog steeds heel veel mensen besmet ondanks de hele strenge regels daar.
In België is een man van 39 gestorven aan het virus. In het nieuwsbericht werd niks gezegd over zijn gezondheid, dus hij zal geen grote gezondsheidsklachten hebben gehad voordat hij besmet raakte. Relatief gezonde mensen onder de 60 jaar moeten niet denken dat ze niet dood zullen gaan, want die kans is er wel degelijk.
In de Verenigde Staten ligt een 12-jarig meisje op de intensive care. Maar het virus is niet gevaarlijk voor kinderen hoor.  ::)
Een vaccin moet normaal gesproken uitvoerig en langdurig getest worden, maar deze keer moeten ze dat maar overslaan. We kunnen niet nog een jaar wachten op een vaccin. Een herhaling van de Spaanse griep (1918, meer dan 50 miljoen doden) wil niemand.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #214 Gepost op: 23-03-2020, 07:49:04 »
Nou, voor de hele wereldbevolking een vaccin krijgt, lijkt me een test wel handig....

Stel het heeft als bijwerking een verhoogde kans op hart en vaatziektes. Dan vallen er door het vaccin ook veel doden...
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #215 Gepost op: 23-03-2020, 09:03:31 »
Sowieso zal er getestm moeten worden, anders kunnen er bij misgaan vrees ik heel wat schadeclaims gaan volgen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #216 Gepost op: 23-03-2020, 09:32:14 »
Volgens mij is het in Nederland zelfs wettelijk verplicht om het eerst te testen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #217 Gepost op: 23-03-2020, 10:22:51 »
Zou niet goed zijn als het niet zo was.

Een ongetest vaccin los laten op de Mensheid , Zonder kennis over evt bijwerkingen. Dat mag nooit een oplossing zijn.

Dus ja corona is serieus en de wereld Moet er alles aan doen om de risico s op verspreiding zo klein mogelijk te maken ( dus geen bokslessen op het strand,maar blijf in uw kot) . Maar overhaaste introductie van een ongetest vaccin  dat helpt helemaal niemand.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #218 Gepost op: 23-03-2020, 10:34:02 »
BNN zond in 2004 een serie afleveringen uit met als titel 2020. In één van de afleveringen ging het over een uitbraak van een dodelijk virus dat in China begon en uit zou groeien tot een pandemie :o Het enige foutje dat ze maakte was dat het om een vogelpestvirus zou gaan, in plaats van het nu bekende coronavirus.

Van deze aflevering liet Arjen Lubach gisteren een stukje zien. Toch wel bizar dat BNN dit goed voorspeld had.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 23-03-2020, 20:12:57 »
SARS is ook in China begonnen, dus het idee dat een van de volgende uitbraken daar ook zou beginnen, is niet zo gek. Die markten vol wilde dieren hadden na de SARS-uitbraak al permanent verboden moeten worden, maar geld is belangrijker dan de gezondheid van mensen.  ::ohno::
Ze waren bezig met een vaccin tegen SARS toen de uitbraak eindigde en covid-19 is grotendeels hetzelfde, dus ze hoeven niet vanaf 0 te beginnen.