Zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen mening Ik vind ze een ruime onvoldoende scoren en mijn stem zullen deze partijen echt nooit meer krijgen.
Veel te laat en laks gehandeld. Je treft toch gelijk maatregelen als je ziet hoe het misloopt in andere landen? Nee jongens ga lekker carnaval vieren of op vakantie naar Italië Pas twee weken terug gaan ze extra beademingsapparatuur bestellen en komen ze erachter dat ze wel heel weinig tests en ic-bedden hebben. Je zou er bijna om moeten lachen zoals ze steeds te laat zijn en fout op fout stapelen, maar helaas is het de trieste waarheid.
Toevallig hoor ik net onder het typen van dit bericht dat de vader van een teamgenoot van onze voetbalclub is overleden
Gecondoleerd.
Ja, ik ben het hier wel enigszins mee eens... aangezien de overheid en het RIVM het virus een lange tijd niet serieus leken te nemen nam het gros van de burgers het ook niet serieus denk ik. Het gros van de bevolking dacht dat het ‘maar een griepje was’ en dat ons zorgsysteem goed voorbereid was op een virusuitbraak.
Vooral die laatste gedachte stoort mij... Naar mijn idee heeft het RIVM de mogelijke impact van een virusuitbraak in Nederland op ons zorgsysteem lange tijd onderschat. Je zou toch denken dat ze maandenlang de tijd hadden om te leren over het virus via wat er in China gebeurde en door te kijken naar het impact dat het daar op hun zorgsysteem had?
Dat onze zorgcapaciteit snel overbelast zou kunnen raken, had naar mijn mening voorspeld kunnen worden.. en er had veel eerder gehandeld moeten worden om dit te voorkomen. Het is toch belachelijk inderdaad dat 2 weken geleden pas extra beademingsapparatuur werd besteld.... Toen was de voorraad al op en de vraag hoog omdat meerdere landen nu kampen met dezelfde virusuitbraak.. Daarnaast kunnen de ziekenhuizen ook vollopen door een virus dat erg lijkt op een griepje aangezien er door de griep ook jaarlijks veel mensen in de ziekenhuizen belanden. Aangezien er nog geen immuniteit is onder de bevolking voor het coronavirus en er geen vaccin is, was het te voorspellen dat de ziekenhuizen vol zouden lopen als er een virusuitbraak in Nederland zou plaatsvinden... die experts van het RIVM moeten dit toch zich al veel eerder gerealiseerd hebben?
Misschien is er vooral onderschat hoe veel mensen uiteindelijk op de intensive care zouden belanden (aangezien de capaciteit van de intensive care kleiner is dan in de rest van een ziekenhuis), maar dan nog vraag ik me af hoe ze hier niet beter op geanticipeerd kunnen hebben door vanaf december de ontwikkelingen rondom het virus in China goed in de gaten te houden...