Reizen naar het buitenland zal er deze zomer ook niet meer inzitten.
Met het vliegtuig niet nee, maar ik zie mezelf best een weekendje België of een weekje Duitsland doen aankomende zomer hoor. Grenzen dichthouden voor zo'n lange tijd kan economisch denk ik niet. Sowieso vind ik dat er langzamerhand aan de economie gedacht moet worden om bv. ook ons (dure) zorgstelsel te kunnen blijven betalen.
Ik zie ons echt wel overgaan naar een 1,5m model. Ik denk zelfs dat het verstandig is, omdat je anders massaal dagjestoerisme (op bepaalde plekken) in Nederland krijgt. Het virus is nu overal. Dus of je in Nederland of in andere landen mensen potentieel 'besmet' maakt dan niet zoveel uit. Een 1,5m samenleving is ook wat beter langdurig vol te houden dan deze (soort-van) lockdown
Maargoed, dit is misschien ook valse hoop die ik mezelf geef. Want 6 weken thuis moeten zitten nadat mijn meivakantie al gecancelled moest worden (logischerwijs) daar word ik heel eerlijk gezegd ook wat 'rebelser' van. In die zin dat ik er dan ook dagjes op uit ga (wat ik nu niet doe).
Nederland gaat t.z.t. voor een keuze komen te staan, want ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Mensen zien de cijfers dalen en gaan onverantwoorder worden. Logisch imo. Dus of je moet harder/strenger gaan handhaven (en mensen zoals in Frankrijk en Italie helemaal binnen houden), of er zal versoepeld moeten worden. Anders gaan mensen het zelf wel doen