Ik vind het eigenlijk heel simpel: er zijn al enkele keren versoepelingen gekomen, er mag weer steeds meer, en het is voor de dombo's die weglopen met stenders, knarskens, baudet en wilders nog steeds niet genoeg.
Zij zien Corona als een aanval vanuit de overheid op de persoonlijke levenssfeer, en grijpen elke gelegenheid aan om hiertegen te protesteren.
1 ding moet heel duidelijk zijn: als er duidelijk is gezegd dat je van het Malieveld weg moet blijven, dan blijf je daar weg. Of je nu wel of niet herseninhoud hebt.
Ik heb het al op meer plekken gezegd: vrijheid van meningsuiting is hier niet aan de orde, Corona is geen mening, namelijk.
Als die dombo's dan alleen maar datgene op facebook of twitter verspreiden wat ze het beste uitkomt, dan is dat zeer kwalijk. Als ze niet naar het Malieveld waren gekomen, had de politie en/of de ME helemaal niet hoeven ingrijpen.
Ja, ik weet het: de opruiende partij bestond zondag voornamelijk uit leeghoofdige hooligans van de harde kern van meerdere voetbalclubs. Maar het kwam de goedgelovigen wel erg goed uit dat zij zich tegen de ME keerden. De ME volgde alleen de richtlijnen op, en dat er dan confrontaties plaatsvinden, daar vraagt dat tuig toch zeker zelf om?
Ik vind het prima als er gedemonstreerd wordt, maar doe dat dan even op een lager pitje tot dat weer veilig kan.
Het is juist aan die 1,5 meter te danken dat de maatregelen stapje voor stapje versoepeld kunnen worden. Door er dan aan voorbij te gaan, komt het moment steeds dichterbij dat er niet opnieuw versoepelingen komen, maar dat de regels weer aangescherpt worden.
En dan heeft dat tuig haar zin, dan bereiken ze precies het tegenovergestelde van wat ze eigenlijk willen. Als die minkukels die ik aan het begin van dit bericht bedoelde, zich nou eens een tijdje koest houden, krijgt ook de politie, de ME, de Zorgsector, en iedereen die WEL wil luisteren, een beetje lucht.
En dat laatste komt iedereen ten goede.