Probeert die beweging die zich ''viruswaanzin'' noemt, nu heel Nederland te mobiliseren?
Wat ik van ze lees, is dat ze geen enkel tegenargument tolereren. ''Heel Nederland'' moet het kabinet Rutte wegstemmen. Alles wat er in de persconferentie wordt gezegd, wordt afgekraakt. De eerste berichten die vandaag naar buiten kwamen over de 1000 euro bonus voor het zorgpersoneel, werden meteen de grond in geboord met termen als ''een fooi'', en ''ze moeten dat structureel doen''.
Wat ik niet snap, is: waar halen die figuren de tijd vandaan om alles, maar dan ook alles dat vanuit de overheid komt, structureel onderuit te halen? Ze weten toch helemaal niet hoe die bonus wordt uitgekeerd, en ze gaan er al blind vanuit dat de uitkering aan de andere kant dubbel wordt ingehouden op de toeslagen.
Het is dit soort uitlatingen van clubjes als '''viruswaanzin'' of ''ongehoord nederland'' of hoe ze zich ook plegen te noemen, dat mij ernstig zorgen baart. Het lijkt een relatief kleine beweging te zijn, maar als je ziet hoe massaal erop gereageerd wordt als iemand uit die hoek een berichtje op facebook of twitter plaatst: ik vind het een heel nare ontwikkeling.
Kotsmisselijk word ik van die figuren.