OT: ik zie om me heen nog steeds mensen die dit allemaal niet serieus nemen. Ze roepen nog steeds van alles dat ze overduidelijk van verkeerde sites hebben geplukt, zoals: het virus sterft vanzelf uit als de buitentemperatuur boven de 15 graden uitkomt. ONZIN, uiteraard, maar ze zijn niet van hun ongelijk te overtuigen.
Die mensen ga ik voorlopig liever uit de weg.
Het is ook de bedoeling dat je mensen uit de weg gaat in deze tijd.
En ik weet niet zeker welke mensen je bedoelt die dit niet serieus nemen, maar op social media wordt wel vaker van alles geroepen.
Mijn ervaring is juist dat ik zie dat mensen het wel respecteren om afstand te nemen enzovoorts, een uitzondering daargelaten. Ik reis met het OV, maar daar zaten de afgelopen week hooguit 2 a 3 mensen per coupé. Dat vind ik zelf heel acceptabel. Ook weinig mensen op de werkvloer, dus veel mensen die thuis werken. Omdat het mooi weer is zoeken veel gezinnen de natuur op. Dan is het natuurlijk niet handig als je in grote groepen samen gaat zitten. Ook dan moet je afstand houden.
Ik vind het wel een hele rare, onzekere tijd, maar dan ook vooral wat dit voor economische impact gaat hebben op het land. Naast alle Corona-nieuwsheadlines probeer ik ook vooral het goed nieuws te lezen wat er ook is. En zo'n situatie als nu, is wel een goede wakeup call.