Dit heeft niets te maken met angst, dit zijn helaas noodzakelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk mensen doodgaan en dat de gezondheidzorg niet overbelast raakt. Als experts zeggen dat deze maatregelen nodig zijn, dan zijn ze nodig. Maar jij bent het zeker eens met die mevrouw van dat artikel wat je linkte, dat alle zwakkeren maar lekker doodmoeten zodat de gezonden (die ook dood kunnen gaan aan Corona, FYI) hun leven kunnen leven?
Natuurlijk zijn de maatregelen kut, maar het is nog veel kutter als straks de ziekenhuizen overbelast zijn en tienduizenden mensen onnodig overlijden, niet alleen aan Corona maar ook aan andere aandoeningen die dan niet meer behandeld kunnen worden.
Ja, precies. Ik denk dat we het allemaal wel zwaar hebben of gaan krijgen vanwege alle maatregelen die nu zijn getroffen, maar die zijn inderdaad noodzakelijk om dystopische toestanden te voorkomen...
Ik vind deze maatregelen wel lastig te verteren ondanks dat ik aan zag komen dat er aanvullende maatregelen zouden komen en dat deze crisis nog even zou duren. Ik had zelfs ergere aanvullende maatregelen verwacht, ik ben blij dat we (nog) niet in een totale lockdown zitten. Het gaat wel lastig worden om de komende 2 maanden zo weinig sociaal contact te hebben. Gelukkig woon ik niet alleen, maar dit komt toch wel aan als een klap in mijn gezicht aangezien ik deze virusuitbraak vanaf het begin serieus heb genomen en ik me netjes aan de al genomen maatregelen heb gehouden. Nederland en heel Europa hadden dit virus echt veel, veel, veel eerder serieus moeten nemen, dan hadden we nu wellicht niet in deze situatie gezeten. Verder draag ik de zieken, hun dierbaren, de kwetsbare mensen en de mensen die financieel/sociaal hard getroffen zijn door deze crisis een warm hart toe. Ik kan me voorstellen dat deze bizarre, donkere tijd voor hen nog veel erger is.