Volgens het RIVM lijkt de verspreiding van het virus in ieder geval afgeremd te worden door de genomen maatregelen! Dat is goed nieuws.
Wel moet voor de duiding van de effecten afgewacht worden tot het einde van deze week/het begin van volgende week.
Ook lees ik net dat de voorzitter van het Veiligheidsberaad tegen RTL Nieuws heeft gezegd dat de regels omtrent het samenscholingsverbod in Nederland worden aangescherpt.. met meer dan 3 personen samenkomen in de openbare ruimte wordt niet meer toegestaan. Wie dit toch doet krijgt een proces verbaal, zelfs als er 1,5 meter afstand wordt gehouden. Er wordt een uitzondering gemaakt voor gezinnen en voor kinderen met een begeleider.
Ik ben blij om dit te horen, want ook ik ben asociale jongeren tegenkomen tijdens mijn wandeling die gewoon vrolijk met zijn vijven dicht op elkaar zaten op bankjes en die het grappig vonden om keihard provocerend te hoesten nadat er een voorbijganger passeerde. Hopelijk worden dit soort types door deze aangescherpte regels voldoende afgeschrikt.