Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 411428 keer)

Offline Lucy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #500 Gepost op: 14-04-2020, 09:54:13 »
Ik verwacht het niet. Toen de evenementen werden opgeschort tot 1 juni, had ik al het vermoeden dat dat met de rest ook ging gebeuren en dat gevoel heb ik nu nog steeds.

Op 21 april krijgen we dus te horen dat de huidige maatregelen worden verlengd tot 1 juni.

Zullen we geen speculaties formuleren als feiten? Er is echt wel een goede kans dat de kinderen gewoon naar school kunnen, zeker als uit dat onderzoek blijkt dat kinderen tot 20 jaar geen groot besmettingsrisico vormen. In andere landen gaan de scholen ook langzaam weer open.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #501 Gepost op: 14-04-2020, 10:30:55 »
Zullen we geen speculaties formuleren als feiten?
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik omschrijf toch ook dat IK het verwacht en dat IK het vermoed? Lijkt mij toch wel duidelijk dat dat MIJN speculaties zijn en niet gebaseerd is op feiten van officiële bronnen?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #502 Gepost op: 14-04-2020, 10:44:57 »
Ik denk dat er voor de scholen twee logische momenten zijn om weer open te gaan...

1. Na de meivaktie
2. Na de zomervakantie

Of optie 1 haalbaar is zullen we op 21 april te horen krijgen
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #503 Gepost op: 14-04-2020, 10:55:45 »
Zullen we geen speculaties formuleren als feiten? Er is echt wel een goede kans dat de kinderen gewoon naar school kunnen, zeker als uit dat onderzoek blijkt dat kinderen tot 20 jaar geen groot besmettingsrisico vormen. In andere landen gaan de scholen ook langzaam weer open.
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik omschrijf toch ook dat IK het verwacht en dat IK het vermoed? Lijkt mij toch wel duidelijk dat dat MIJN speculaties zijn en niet gebaseerd is op feiten van officiële bronnen?

Ik ben geen viroloog dus of de scholen weer open moeten of niet, I don't know. Horen we vanzelf als het weer kan ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 14-04-2020, 11:52:21 »
Op 21 april krijgen we dus te horen dat de huidige maatregelen worden verlengd tot 1 juni.

Ik vond dit nogal bot geformuleerd, dat is alles. Om dan vervolgens te zeggen dat ik met het verkeerde been uit bed gestapt ben vind ik nogal onaardig. Ik ben niet degene die hoofdletters, dikgedrukte woorden en strepen gebruikt om een punt duidelijk te maken.

Ik ben geen viroloog dus of de scholen weer open moeten of niet, I don't know. Horen we vanzelf als het weer kan ::ok::.

Amen

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 14-04-2020, 21:34:20 »
Via het Twitterbalkje rechts heb ik geklikt op de tweet van Lukie over weer beginnen na de meivakantie en zag daar toch wel wat opties voorbijkomen waardoor de scholen misschien toch open kunnen. Gespreid naar school, dus de ene helft 's ochtends en de andere helft 's middags. Of de ene helft maandag/dinsdag en de andere helft donderdag/vrijdag. En zo zijn er misschien nog wel meer mogelijkheden om er flexibel mee om te gaan. Al is het maar deels, dat is toch al wat.

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #506 Gepost op: 17-04-2020, 07:03:49 »
 Zeer waarschijnlijk geen festivals deze zomer. Het schijnt dat RTL Nieuws stukken in handen heeft waarin staat dat het evenementenverbod wordt verlengd tot 1 september.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #507 Gepost op: 17-04-2020, 23:07:05 »
Dat is een plan wat er ligt, geen evenementen tot september ( en hier hoort ook betaald voetbal bij). Dit plan zou afkomstig zijn vanuit de gemeentes.

Het is allemaal nogal onduidelijk, sommige geluiden zijn positief, andere nog wat minder. Er wordt erg kritisch gekeken naar plannen voor versoepeling maatregelen en er wordt vooral gekeken naar China, waar de economie langzaam weer opstart.

Buiten het gezondheidsaspect is het economische belang een groot aandachtspunt. En wat daarin Nederland doet is voor met name Italië en Frankrijk een doorn in het oog, maar ik vind dat er wel een punt inzit en als macron dan zo nodig Italië , Spanje en of Griekenland financieel wil helpen. Be my guest, zou ik zeggen.  Maar niet met onze centen die hebben we nu de komende jaren hard nodig om de recessie weer snek te overwinnen na de Corona.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #508 Gepost op: 18-04-2020, 08:22:19 »
Bij ons op het werk maak je ook wel wat mee. Vooral ook af en toe klanten met reacties waarvan ik zelfs schrik. Klanten die helemaal niks geloven wat er door de regering en het RIVM wordt gezegd... (oke, ik heb soms ook wel twijfels bij bepaalde dingen die gezegd worden, maar het meeste geloof ik zeker) Maar het kan nog erger... Van de week een klant in de winkel die zich afvroeg waarom hij een mandje mee moest nemen, aangezien hij totaal niet wist wat er aan de hand was. Zoals hij het deed voorkomen wist hij niet eens dat er corona was in Nederland... Of gisteren een man die kwaad was dat hij bij ons niet naar het toilet mocht vanwege de richtlijnen. Vooral van de vervolgvraag schrok ik: maar wat dan als je vaker moet omdat je je ziek/niet goed voelt... Toen ik zei dat je dan verplicht thuis moest blijven vond hij dat belachelijk... Aangezien hij Mark Rutte een *piep* vond vond hij dat ook maar onzin. ::niet-ok::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #509 Gepost op: 18-04-2020, 15:15:51 »
Ach ja, mensen die niks willen aannemen van de autoriteiten. Wat moet je er mee?

Ik zag (eer)gisteren ook al mensen voorbijkomen die zeer anti-5g zijn. Ze beweren zelfs dat Corona als virus een hoax is, maar dat het een radiatieziekte is. En dat de regering steeds maar blijft ontkennen en ons onder controle houdt. 'door de straling zou de overheid kunnen zien wat jij ziet.'  ::)

Maargoed, het lijkt me toch duidelijk dat Corona een virus is. Of radiatieziekte moet ook extreem besmettelijk zijn.  ::ohno::

Ik vind dat deze hele crisis laat zien dat Nederland er prima voor staat. Zowel economisch als politiek. De VVD staat altijd ergens onderaan in mijn stemwijzer, maar gelukkig tellen in een goede democratie ook de minderheden mee. Mark Rutte doet het prima en laat zich leiden door de mensen die de kennis hebben. En deze mensen zien we ook.
Zet dat tegenover een Orbán die de crisis misbruikt om zijn macht te vergroten. Of tegenover een Trump die de crisis gebruikt als campagnemateriaal.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 21-04-2020, 19:17:28 »
Basisscholen gaan weer open na de meivakantie

Kinderen t/m 12 jaar mogen weer alle sporten doen in training (geen officiële wedstrijden i.v.m. reizen)
Kinderen 12 t/m 18 jaar mogen sporten met anderen als 1,5 meter afstand kan worden gehouden

Evenementen gaan niet door t/m 1 september (hieronder ook betaald voetbal)

Contactberoepen uitoefenen is nog altijd niet mogelijk (o.a. kapper, pedicure)
Bezoekersregeling verpleeghuizen verandert ook niet

Dit alles in elk geval tot 20 mei

Geen idee of dit allemaal verstandig is, maar ze zullen er wel goed over nagedacht hebben
Wit is ook een kleur!

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #511 Gepost op: 21-04-2020, 19:32:31 »
Ik ben een stuk milder dan een maand geleden. Ik vind de maatregelen goed onderbouwd. Het is niet anders dan dit. ::ok::
🜃

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 21-04-2020, 19:35:38 »
Geen Lowlands :( maar had dat wel verwacht, vind het wel fijn dat ze niet 1 augustus zeggen maar 1 september
Geen kapper :( daar had ik toch wel op gehoopt, Nederlanders zijn weer toe aan een knipbeurt ;D

Ik vind het goed doordacht klinken, en kan me wel vinden in de voorzichtige opbouw. Fijn ook dat kinderen weer in clubverband buiten mogen sporten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #513 Gepost op: 21-04-2020, 19:39:40 »
Ja, ik vond het ook goed doordacht klinken. Ik was ook wel blij met de uitleg van Van Dissel, want in eerdere berichten die ik vandaag las, klonk het alsof kinderopvang en basisscholen een soort proefkonijnen zijn.  :P Maar dat is dus niet zo. Ik vermoed dat ik nu morgen eindelijk een bericht ga krijgen van de KNLTB dat de tenniscompetitie niet doorgaat, want zij waren er vast van overtuigd dat die nog wel gespeeld kon worden vanaf 1 mei.

Offline mrchipie

• Forumlid
  • Die jongen met de vele bijnamen
« Reactie #514 Gepost op: 21-04-2020, 19:43:53 »
Ik vind dat er goed en duidelijk is besproken Evenementen tot 1 september verboden....
Doet pijn maar is niet anders ofcourse. we moeten dit samen doen. we kunnen dit!
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

• Forumlid
« Reactie #515 Gepost op: 21-04-2020, 20:11:43 »
Theater valt niet onder evenementen. Theater valt onder horeca, net als bioscopen. Dus heel misschien kunnen we deze zomer wel nog naar het theater. Zullen ze wsl wel een anderhalvemeterversie moeten gaan invoeren of zo... Zal hem wel niet worden :')

Ik ben blij dat het 1 september is en niet direct 1 oktober of 1 november. Las dat daar ook nog sprake van was, dat ze misschien tot en met oktober alles wilden afgelasten. Kan nog altijd natuurlijk maar okee.

We zullen het zien ::ok::

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #516 Gepost op: 22-04-2020, 13:34:38 »
Door de genomen maatregelen zijn volgens het RIVM maar liefst 23.000 IC-opnames voorkomen  ::oink::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #517 Gepost op: 23-04-2020, 19:14:40 »
Het RIVM is nu niet echt een serieus meetpunt en de uitlatingen van deze dienst neem ik dan ook met meer dan een korreltje zout.( de eerste patiënt in Nederland was volgens het RIVM tijdens carnaval geen risico, maar 1 dag na carnaval
 Lag deze persoon te vechten voor zijn leven op de ic.  Tijdens de incubatie was je volgend het RIVM niet besmettelijk. Tja we maken allemaal inschattingsfouten)

Ik vind het nog steeds een behoorlijk riskante inschatting om kinderen in de basisschoolleeftijd na de meivakantie weer naar school te sturen. Ja ze zijn aantoonbaar minder getroffen door Corona, en indien getroffen milder ziek. Maar ook met milde klachten kunnen ze het virus overdragen.

De bal wordt nu bij de ouders en de scholen gelegd om ervoor te waken dat zieke, halfzieke kindjes thuis worden gehouden. Had gewoon de scholen gesloten gehouden voor dit schooljaar. Nu moeten de ouders kiezen of 1 keer hoesten wel of niet kan.

Verder absurd om te horen hoeveel boetes er al zijn uitgereikt voor feestjes, BBQ’s etc.  Nog steeds mensen die het niet willen snappen, triest.

Offline Lucy

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 23-04-2020, 20:53:47 »
“Had gewoon de scholen gesloten gehouden” is wel makkelijk praten vind ik. Het is niet alleen ontzettend lastig voor ouders om kinderen de hele tijd thuis te hebben, er zijn ook echt te veel kinderen, zeker in de basisschoolleeftijd, die onbereikbaar waren, geen veilige thuissituatie hebben, een enorme achterstand opliepen, et cetera. De maatregelen moeten niet erger zijn dan waar je ze voor neemt.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #519 Gepost op: 23-04-2020, 20:58:19 »
RIVM kan het recent nooit goed doen.

Net als met die stikstofberekeningen en de boeren een paar maanden terug.
Hoewel... ohja, achteraf bleken hun berekeningen perfect te kloppen ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.