Dat racket-contact: dat is wel een leuk alternatief.
Ik zit nu naar WNL op Zondag te kijken, zij hebben het dus over Zweden. Ik heb er eens over na zitten denken: zou de manier waarop dat land omgaat met het virus, wellicht te maken kunnen hebben met een soort natuurlijke weerbaarheid? Omgerekend naar het aantal besmettingen per 100.000 inwoners, lijken hun cijfers niet veel af te wijken van die bij ons.
Ik kijk vooral naar landen die, naar mijn mening, eerlijk omgaan met de cijfers. Een land als Rusland, dat elke dag loopt te goochelen met de cijfers, vertrouw ik daarbij absoluut niet. Maar dat heeft ook te maken met de manier waarop het land eerder naar buiten is gekomen op andere ''terreinen'' (ik noem maar wat: ''in Rusland komt homofilie van nature niet voor.....) Dat genoemde voorbeeld, ik ga er verder niet op in, het gaat hier over COVID-19.
Om me heen zie ik ook veranderingen in de manier waarop mensen tegen de dreiging aan kijken. Mensen die zich eerst nergens iets van aantrokken, zie je nu serieus met het onderwerp omgaan. En dat is positief.