Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 411445 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #600 Gepost op: 31-05-2020, 11:27:04 »
Mooi dat er steeds meer versoepeld kan worden en dat we kijken hoe we met de “ nieuwe normaalregels” weer meer mogelijkheden creeren.

Maar tevens mogen we niet uit het oog verliezen dat het virus niet verslagen is of verdreven.  Zaken aks de scholen In frankrijk of de kerkdienst In duitsland laten ons pijnlijk duidelijk zien wat er kan gebeuren als we te snel het Oude patroon weer gewoon laten worden.

Als ik gisteren de beelden zag en de Berichten las van de betogers in den Haag en vooral de ( terecht) Boze mensenmassa op straat In de vs, houd ik mijn hart vast voor de gevolgen daarvan op de cijfers.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #601 Gepost op: 31-05-2020, 12:48:14 »
Daarom houdt men de cijfers van twee weken na de versoepelingen ook nauwlettend in de gaten: men is blij dat de daling op de IC's twee weken na het heropenen van de basisscholen, het hervatten van de contactberoepen en het weer toestaan van buitensporten nog steeds doorzet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

• Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #602 Gepost op: 1-06-2020, 22:07:08 »
Waarom worden al die mensen die vandaag op de Dam waren niet bekeurd? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
Re: Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #603 Gepost op: 1-06-2020, 22:14:50 »
Is Halsema al Burgemeester-af?
You'll never walk alone

Offline Lucy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
« Reactie #604 Gepost op: 1-06-2020, 22:56:23 »
Waarom worden al die mensen die vandaag op de Dam waren niet bekeurd? ::hypocriet::

Omdat sommige dingen belangrijker zijn dan bekeuringen uitdelen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #605 Gepost op: 1-06-2020, 23:02:58 »

::respect:: ::respect:: ::respect:: ::respect:: ::respect::
Frankje Lapi

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #606 Gepost op: 1-06-2020, 23:11:52 »
Ben het daar echt helemaal niet mee eens. Het heeft hier niets met belangrijk te maken, maar met maatregelen waar iedereen zich aan moet houden. Ook al demonstreer je voor iets wat heel belangrijk is, dan nog ga je niet met z'n allen naar de Dam. Zijn de afgelopen maanden dan helemaal voor niks geweest?

Ik wil niet zeggen dat iedereen daar bekeurd had moeten worden, maar ik vind wel dat de Burgemeester deze demonstratie had moeten beëindigen met zoveel mensen bij elkaar.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #607 Gepost op: 1-06-2020, 23:21:26 »
Is Halsema al Burgemeester-af?

Ik hoop dat ze nog even aanblijft, anders komt ze straks mijn kant op. :-X

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #608 Gepost op: 1-06-2020, 23:24:36 »
Yes Lucy, je hebt gelijk, dit is zeker een belangrijk thema als het om onze samenleving gaat (want hier in NL gebeuren dit soort dingen ook. Zie o.a dat incident op Parkpop 2016). Maar in dit geval is deze samenkomst gewoon niet normaal en een absolute bron van mogelijke corona verspreiding.

Hoewel we vandaag versoepeld zijn, zijn bijeenkomsten van meer dan 30 mensen verboden. Allemaal bekeuren kan natuurlijk niet, onbegonnen werk. Maar er hadden wel wat uitgedeeld mogen worden. Deze samenkomst is gewoon op dit moment niet verantwoord. Exit Halsema   ::zwaai::

Misschien hebben ze (Halsema / autoriteiten) zich vergist in de hoeveelheid mensen die hierop af zouden komen? Bij de anti-lockdown demonstraties komen er ook bijvoorbeeld maar 50-100 man of zo (zoals afgelopen zaterdag).
« Laatst bewerkt op: 1-06-2020, 23:27:25 door MollenvangR-Art »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #609 Gepost op: 1-06-2020, 23:25:55 »
Jup, het doel kan nog zo goed zijn, maat dit vind ik compleet onacceptabel  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #610 Gepost op: 1-06-2020, 23:27:05 »

De volksgezondheid is kennelijk ineens niet belangrijk meer...

Dat zou wat mij betreft toch altijd op 1 moeten staan. En ja, het recht op demonstreren is ook belangrijk, maar net even wat minder belangrijk dan de volksgezondheid.

Dankzij al deze mensen die zich vandaag niet aan de regels konden houden zitten we binnenkort weer allemaal opgesloten in onze eigen woning  ::ohno::

En ja, direct bekeuren is misschien wat streng... maar er had op zijn minst moeten worden opgeroepen om het plein te verlaten vanwege de volksgezondheid. En mochten mensen dan alsnog kiezen om te blijven is een bekeuring zeker gepast.
« Laatst bewerkt op: 1-06-2020, 23:29:12 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #611 Gepost op: 1-06-2020, 23:30:23 »
Ik vind al die mensen die daarheen zijn gegaan ook een beetje dom, je kan in deze tijd je support ook wel op andere manieren laten zien. Maar duizenden mensen een bekeuring geven lijkt me een beetje onmogelijk.

Verder zat Halsema net in OP1 uit te leggen dat mensen wel het recht op demonstratie hebben en dat er geen enkele aanwijzing was dat er zoveel mensen op af zouden komen dat de 1,5m niet gewaarborgd kon worden. Daarom was er ook niet genoeg politie om de demonstratie op een veilige manier te beëindigen, dat had alleen gekund door speciale eenheden in te zetten die dat op hardhandige manieren doen. En ik snap wel dat ze dat niet wilden doen, dat lijkt me zelfs in coronatijd geen proportionele maatregel bij een vreedzaam protest (en zeker niet als dat ook nog eens een protest is tegen politiegeweld :-X).

Het enige wat ik nog kan bedenken is met een megafoon of drones mensen op te roepen naar huis te gaan, maar misschien is dat ook wel minder makkelijk te realiseren dan het lijkt.

Verder ben ik het ook niet eens dat ze het ineens maar moeten toelaten omdat het een goed doel is. Daar hoort een burgemeester niet naar te kijken bij de keuze om een demonstratie wel of niet toe te laten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #612 Gepost op: 1-06-2020, 23:31:57 »
misschien had mevrouw Halsema even naar wat beelden uit de USA moeten kijken voor ze besloot om wel/geen toestemming te geven  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #613 Gepost op: 1-06-2020, 23:38:56 »
misschien had mevrouw Halsema even naar wat beelden uit de USA moeten kijken voor ze besloot om wel/geen toestemming te geven  ::hypocriet::
Hoeveel mensen er in de VS op afkomen zegt toch nog niets over hoeveel mensen er in Nederland op afkomen? Ze legde uit dat is overlegd met de organisatie hoeveel mensen zij verwachtten, en constant social media is gemonitord om te kijken hoeveel mensen erop af zouden komen. Die strategie gebruiken ze volgens mij altijd om zulke dingen te monitoren en normaal werkt dat dus. Deze keer blijkbaar niet, maar dat lijkt me niet de schuld van Halsema, de politie en andere betrokkenen.

Mensen hadden gewoon zelf beter na moeten denken voor ze daar heen gingen of weg moeten gaan toen ze zagen dat het vol was. Ze hadden ook geld kunnen doneren aan organisaties in de VS ipv hier mensenlevens in gevaar brengen :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #614 Gepost op: 1-06-2020, 23:40:10 »
Ja, dit is natuurlijk ontzettend ongelukkig. Ik begrijp heel goed dat Halsema niet heeft ingegrepen. Het is een goede les voor de volgende keer: voorlopig geen demonstraties toestaan.
🜃

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #615 Gepost op: 1-06-2020, 23:52:06 »
Dat ze niet wist dat er zoveel mensen op af zouden komen is naïef en sowieso al een reden dat je incompetent bent om burgemeester te zijn.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #616 Gepost op: 2-06-2020, 00:00:42 »
Dat ze niet wist dat er zoveel mensen op af zouden komen is naïef en sowieso al een reden dat je incompetent bent om burgemeester te zijn.
Maar dat was ze sowieso al :P maar als Krikke weg moest vanwege een vonkenregen... dan zal zij toch wel hierom weggestuurd worden lijkt me?

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #617 Gepost op: 2-06-2020, 00:03:17 »
Maar dat was ze sowieso al :P maar als Krikke weg moest vanwege een vonkenregen... dan zal zij toch wel hierom weggestuurd worden lijkt me?

Ja lijkt mij wel. Ik lees op Twitter dat diverse politieke partijen al roepen om haar aftreden.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #618 Gepost op: 2-06-2020, 00:09:00 »
Ja lijkt mij wel. Ik lees op Twitter dat diverse politieke partijen al roepen om haar aftreden.
Om het on topic te houden: zouden dat Thierry en Geert zijn? :P

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #619 Gepost op: 2-06-2020, 00:16:24 »
Jezus wat zijn veel van jullie bizar hard. In Nederland heb je een grondwettelijk recht op demonstratie. Wat voor noodverordeningen er ook afgekondigd worden, die kunnen nooit tegen de grondwet ingaan. Demonstraties verbieden is dus geen optie.

Halsema kon met geen mogelijkheid deze demonstratie beëindigen zonder a) tegen de grondwet in te gaan en b) allerlei rellen te ontketenen. Het was een vreedzame demonstratie, maar jullie hadden blijkbaar liever gehad dat de politie ingegrepen had, waardoor er ongetwijfeld geweld aan te pas had moeten komen?

Daarnaast lijkt het erop dat de mensen op de Dam gewoon hun best hebben gedaan afstand te bewaren en hadden er heel veel ook mondkapjes op. Ik heb niet gezegd dat de cause belangrijker is dan de volksgezondheid. Ik zei dat het belangrijker was dan bekeuringen uitdelen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!