Ik vind al die mensen die daarheen zijn gegaan ook een beetje dom, je kan in deze tijd je support ook wel op andere manieren laten zien. Maar duizenden mensen een bekeuring geven lijkt me een beetje onmogelijk.
Verder zat Halsema net in OP1 uit te leggen dat mensen wel het recht op demonstratie hebben en dat er geen enkele aanwijzing was dat er zoveel mensen op af zouden komen dat de 1,5m niet gewaarborgd kon worden. Daarom was er ook niet genoeg politie om de demonstratie op een veilige manier te beëindigen, dat had alleen gekund door speciale eenheden in te zetten die dat op hardhandige manieren doen. En ik snap wel dat ze dat niet wilden doen, dat lijkt me zelfs in coronatijd geen proportionele maatregel bij een vreedzaam protest (en zeker niet als dat ook nog eens een protest is tegen politiegeweld
).
Het enige wat ik nog kan bedenken is met een megafoon of drones mensen op te roepen naar huis te gaan, maar misschien is dat ook wel minder makkelijk te realiseren dan het lijkt.
Verder ben ik het ook niet eens dat ze het ineens maar moeten toelaten omdat het een goed doel is. Daar hoort een burgemeester niet naar te kijken bij de keuze om een demonstratie wel of niet toe te laten.