Overigens zijn stranden ook gewoon onderdeel van een gemeente met allemaal een burgemeester, waarom kunnen die bij dit soort dingen niet aangesproken worden maar Halsema wel? Nogmaals, het ziet er uit alsof de hele ophef er alleen is omdat mensen een hekel hebben aan Halsema.
Ja, ik heb Halsema en Groen Links nooit gemogen, maar dat heeft niks met de hele kwestie te maken. Zou het haar (helaas overleden) voorganger Van der Laan geweest zijn, die deze fouten had gemaakt had ik exact hetzelfde gereageerd. (en nee, met zijn partij had ik ook niks, maar Van der Laan was een perfecte burgemeester)
Ik krijg trouwens steeds meer het idee dat men tegenwoordig gewoon niks negatiefs meer mag zeggen over Halsema/Groen Links. Dat merk ik en met mij vele anderen, iedere keer weer. Zou Halsema een PVV burgemeester geweest zijn, zou ik een held geweest zijn, en was iedere niet-PVV-stemmer het ermee eens, dat ze had moeten opstappen, maar nu? Helaas is dit het nieuwe normaal in Nederland...
Ook vraag ik me af wat volgens de tegenstanders van het handelen van Halsema wél een goede reden voor een demonstratie in deze tijd zou zijn geweest.
Na meermaals deze zin te hebben gelezen begrijp ik hem nog niet... Ik ben inderdaad een voorstander van het ontslaan van Halsema vanwege haar handelen, maar wat heeft dat te maken met het doel van de demonstratie? Of het nu demonstreren is tegen racisme, door leraren, tegen de coronaregels of door boze boeren, dat moet/mag gewoon helemaal niks uitmaken... In iedere tijd, dus vroeger, nu en in de toekomst, zou elk thema waarvoor een demonstratie wordt gehouden even belangrijk, ongeacht of je het ermee eens bent of niet... En gezien de geldende coronaregels zou je gerust mogen demonstreren van mij (al heb ik nooit het nut van demonstreren begrepen) alleen wel met volledige in acht houding van de regels. Dus met vooraf beschreven grenzen...
En nee LdH, je kan niet binnen een uur de hele Dam afsluiten met hekken of lint...
Waarom zou dat niet kunnen? Ik heb het niet over leegruimen van de Dam, maar enkel afzetten, zodat er niet meer mensen bij kunnen. Ik mag toch echt hopen dat dat wel kan, anders is de Dam levensgevaarlijk... Als je bij een plotselinge grote brand in het Paleis op de Dam, de Bijenkorf of Madam Tussaud's niet de Dam binnen no time kan afsluiten... Als men hele steden binnen een paar uur (zo goed als) af kan sluiten (Enschede, vuurwerkramp, heb ik zelf meegemaakt) dan kan een 'simpel' plein als de Dam toch echt wel binnen een uur.
Exactly
Zoals Den zei, storm in een glas water.
Maar dan wel een levensgevaarlijke storm...
Ben ik de enige die zich afvraagt wat nu precies het doel is van dergelijke demonstraties?
We hebben het met zijn allen, ook hier op het forum, al dagen alleen maar over de afstand tussen de demonstranten en de rol van de burgemeester bij demonstraties. Toont dit niet aan dat demonstraties, ongeacht het onderwerp, in deze periode volkomen zinloos zijn?
Nee hoor, je bent zeker niet de enige. In het verleden heb ik het nut al nooit echt kunnen/willen inzien, maar tegenwoordig met al die moderne media zijn er veel betere mogelijkheden om je mening te uiten.