Eindelijk weer eens forum bij lees tijd dus kwam dit topic tegen
En fijn om te lezen dat ik inderdaad niet de enige ben die afstand wil houden. Al had ik dat voor Corona eigenlijk ook wel. Wil niet graag mensen in me aura zeg maar
Maar als ik zo foto's voorbij zie vliegen op social media, bekende weer zie draaien op feestjes, mensen die eerst hoog en laag gilde over Corona en nu met tig man op elkaar zit te bbqen dan voelt het ongemakkelijk ofzo.
Nu heb ik door mijn operaties al maanden niemand gezien op wijkverpleging en hulp na.
Vader had ik vanaf kerst niet meer gezien en zusje alleen even na mijn 1e operatie in het ziekenhuis. Maar moest voor mijn 2e operatie een corona test doen en op de terugweg even langs paps en zusje gegaan, maar wel echt op 2 meter (en bij paps meer) afstand staan kletsen.
Afgelopen week waren er 2 overleggen vanuit de VvE waar ik bij moest zitten. Geven mensen elkaar een hand of gaan echt langs elkaar zitten en ik op 2 meter afstand in me eigen huis
en dan denk ik wel, van ben ik dan te voorzichtig??
Afgelopen week voor de 1e keer sinds februari in de supermarkt geweest omdat ik zag dat er maar 3 personen liepen. Was echt zo'n apart gevoel om ergens binnen te gaan.
Maar je merkt ook wel aan alles dat iedereen terug valt in het oude "normaal". Tijdens de piek werden overal handjes uitgestoken om mensen te helpen of werden er kaartjes gestuurd als "ondersteuning".
Dat alles is weer weg. De mensen die voor Corona al eenzaam waren, zijn dat nog steeds. De hulpgroepen lopen leeg en mensen hebben geen tijd meer want druk druk druk.
En dan zie ik nu alles langzaamaan weer oplopen, mensen die boos zijn dat ze niet naar het buitenland kunnen omdat hun vakantiestuk ineens code oranje heeft gekregen of gewoonweg niet open is door de crisis, boos zijn op mensen die mondkapje willen gebruiken, geen afstand willen houden omdat het onzin is.
Hopelijk gaat het allemaal mee vallen qua opleving en hopelijk zien veel mensen in dat afstand houden nog niet het ergste van alles is (alhoewel dat voor de horeca inderdaad heel moeilijk is).
En hoe lang afstand houden is dan ook een lastige natuurlijk. Vooral voor de economie zal dat liever eerder dan later zijn.
Blijft een lastige. Voorlopig volg ik mijn gevoel maar en houdt mensen uit mijn aura zover dat gaat en bij bezoek in ieder geval deur en/of raam open voor wat frisse wind in huis.