Wanneer is iets een klacht? Is een hooikoortsallergie of rokersallergie een klacht? Is een keertje snuiten na het opstaan een klacht? Als overal dat antwoord: ja is, dan vrees ik dat dan 95% van de Nederlanders binnen moet blijven zitten...
Ja, dan zit iedereen idd thuis.
Maar als je idd weet dat je hooikoorts hebt en de klachten elk jaar hebt dan zul je wel inschatten dat dit bij je hooikoorts hoort.
Ik heb bijvoorbeeld altijd een verstopte neus.
Eet ik hete soep dan moet ik idd me neus snuiten.
Maar zou ik nu ineens een loopneus en keelpijn krijgen (voorbeeld) dan weet ik dat dat iets anders is. Dan kun je nog denken verkoudheidsvirus, maar dan zou ik nu wel laten testen.
In April was ik In de supermarkt en aangezien ik langs een bosrijk gedeelte vd stad naar de supermarkt was gereden, had ik behoorlijk last van pollen. En ja hoor ik moest paar keer niezen. Begint er een man tegen me te roepen dat ik weg Moet gaan en dat ik nu iedereen Met corona aansteek. Ik leg deze man netjes uit dat ik last heb van de pollen van bomen. Waarna de man witheet wordt en me begint te duwen. Waarop Ik zeg dat dat erg slim is, als hij me verdenkt van corona om me dan fysiek aan te raken.
Hierop geeft deze man me nog een laatste klap en verlaat hij de winkel.
Jeetje nog even en je hebt een bodyguard nodig.
Al denk ik vaak wel als buren in de tuin nu hoesten en niezen van he, houd je bacillen bij
Maar denk dat sommige mensen echt in paniek waren, zijn geweest.
Heb zelf ook een periode gehad dat ik merkte dat ik mensen met een hoest even aankeek hoe ver ze van me af waren.
Maar om ze nu te zeggen dat ze thuis moesten blijven deed ik niet.
Maar heb wel eigenlijk winkels gemeden en nu eigenlijk nog.
Alhoewel ik wel met mondkapje naar binnen zou kunnen natuurlijk.